Tuesday, January 18, 2011

Isi Hati Irina: Menyampahnya!


Hish menyampah toi la bila seseorang tue asyik cerita pasal diri dia ja... Dah macam dunia nie dia yang punya.. Dia seorang yang terlalu yakin dengan diri sendiri...

Dia lah yang paling cantik, Dialah yang hensem, Dialah yang pandai, Dialah budak sukan yang diminati oleh semua orang, Dia la segalanya...

Cet perasan toi! Sikit pon tak jeles la.. cuma rasa macam nk muntah kalau asyik dok puji diri sendiri ja. Dah xde sapa nk puji ke sampai terpaksa memuji diri sendiri. Tolong la...

Cik adik or cik abg oii... ingat sikit kekadang tue apa yang kita cakap akan menyinggung perasaan orang lain. Nanti dia rasa lak diri dia x bagus macam kamu pulak. Yela sekalipun kita memang tersgt bagus x payah la nk g canang kat semua orang bahawa kamu tue sgt bagus..

<terpaksa didelete atas sebab-sebab yang sangat x munasabah>

Nie pon real stori jugak.. statement yang sering kali diulang sebab aku nie spesies pekak agaknya kot... haha... "Kenapa i nie hensem sgt eh?" "Aku nie kan charming?" "Sebab i nie hensem kot semua nk ngan i?" "Orang x nak kawan ngan aku sebab aku nie cantik kot?" Hadoila... cakap sekali sudah orang dah paham tapi kalau asyik dok ulang tue mofifnya???? Lu fikirla sendiri... tetiba jd nyampah ngan nabil pulak... sememangnya pon x minat pon.. i minat abg joni jer.. :)

Moral of story x payah la nk cerita kebaikan hati anda, kepandaian anda, kehenseman or cantiknya awak sebab orang boleh nilaikan tanpa anda semua bgtaw pon...

Terus-terang sekarang nie saya kurang menggemari gosip-gosip panas pasal sesiapa pun. Di samping kita mengaibkan orang kita jugak dapat D.O.S.A... sebab kalau x betul apa yg kita sampaikan menjadi F.I.T.N.A.H!

Sesungguhnya Allah SWT nampak apa perbuatan, percakapan, segala-galanya yang kita buat di dunia ini.


P/s: sape rasa cili dia la sakit lidah... aku citer general yea bukan utk menjatuhkan sesiapa.... 


~Semoga hatiku dibukakan~

No comments:

Post a Comment

Followers