Followers

Tuesday, February 18, 2014

Merah,Nyamuk

Assalamualaikum,

Semalam sampai jer rumah dah dengaq suara puteriku merengek-rengek. Myb ngantuk sebab normally sebelum nk tdo memang dia mengamuk. Then tgk maktok dia dok pegang dia. Okayla as lang as orang pegang dia memang dia akan diam.

Then nampak jer muka mama dia nie terus merengek-rengek balik. Then baru perasan muka dia tangan dia semua ada merah-merah. Maktok dia kata nyamuk gigit. Hurm, apa aku nk kata kn? Tapi anak kn memang rasa sedih sgt. Patutla merengek-rengek mayb gatal or tak selesa kot. Penuh merah-merah n bengkak. :(

Then terus amek dia n bf dia bg dia lena. Yela budak mana reti nk cakap gatal ka sakit ka kn? Nak garu pon x reti lagi. So, lepas dia lena br belek semua. Mak kan mesti la sedih.

Pastu memang dia lena dari balik n sambung lena atas bean beg sementara mama/papa nk g mandi n solat. Memang dia lena lama sgt. Smp nk masuk Isyak br mangun. 

Then angkat dia n bf bagi dia lena balik. Then sapu mopiko. Sian, abis bengkak-bengkak sebab dia gatal kn? Dia tenyeh abis muka-muka. Tp memang aku jaga la tangan dia supaya x tenyeh lepas sapu ubat. Then tengah malam mangun n sapu lagi.

Hurm memang mak lebih sensitif dari seorang ayah. Sanggup korbankan tdo demi anak dia. Dah la panas sgt semalam. Smp berpeluh-peluh puteri. Malam nie nk suruh papa dia letak kipas lain kat bilik. 

Nie agak tingtong kat opis pening, ngantok  n penat. Hopefully dia x merengek lagi. Mama miss you sayang. 


Kesian sgt tgk dia nie. Mujurlah x meragam kat rumah. 

Kat rumah maktok dia jadi sarang nyamuk kot. Barang banyak sgt tokwan dia sayang x mau buang. Kalau buang nanti dia p kutip balik. Bukan boleh nk kata apa kn? 

Irina

2 comments:

  1. baby darah manis tu nyamuk suka hinggap. hehe..tapi kesian la sebab tak leh nak cakap lagi kan..merengek lah kalau tak kena

    ReplyDelete
    Replies
    1. tuela... kesian sgt... nasib la dah pindah dok rumah sendiri. Dok rumah atas awan nyamuk tak larat nk panjat. :P

      Delete

Share it

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages

Search This Blog

Loading...