Sunday, January 9, 2011

Isi Hati Irina: Kenangan mengusik jiwa! Part 4 (diploma,degree n melaka..)



kalau anda semua perasan saya ada pernah tulis pasal semuanya tentang melaka... ini karena hampir 6 tahun aku "diam" atau duduk di melaka untuk sambung belajar selepas SPM...


result SPM xde la baik sangat dan Alhamdullillah diberi peluang untuk sambung belajar...


3 tahun diploma di sebuah kolej di tengah-tengah bandar melaka dan 3 tahun degree di sebuah jugak kolej di pinggir bandar... nie amek francais dari IPTA jer.... 


sepanjang diploma, aku:


1. asrama adalah rumah dua tingkat, sebilik 6 orang... katil double decker n seperti biasa aku dok atas la...


2. sama masa sekolah jugak, kena tunggu bus nk g kelas...


3. tiap2x hari pakai baju kurung... ayu gitu...


4. Kalau terlepas bas kena tunggu bas luar sebab bas ada pagi dan petang masa balik jer... Bas SKA or Town bus la yg glamer kat melaka.... 50 posen..


5. Jalan kat bandar melaka, mahkota parade, a famosa, dsb... beramai-ramai... ada lagi gambaq nie... tp x payah la upload... 


6. Pertama kali kenal c.i.n.t.a. dari sahabat bertukar kepada cinta... tapi tiada jodoh... 


7. Sambut besday dengan tepung, telur, budu, lumut, yang paling nk muntah susu! ada ka depa calit susu tepung kat muka aku.... eyek..


8. Purse hilang masa 1 April... semua ingat April Fool.... sian aku... dah lagi berapa hari jer besday aku..


9. Gathering ramai-ramai at Pantai kundur...


10. Program anak angkat kat Kampung Bemban... depa ingat aku dak lagi.... 


11. Aku join Askar Wataniah... mai aii hitam teruih dok sebulan dlm kem... seronok, menangis, sakit dan macam2x la.. 1st time pegang, mencuci, menembak pk M16....


12. Dinner dan Lunch untuk kolej... dapat bunge, choc... main tukaq-tukaq n ade juga yg teristimewa bg masa tue.. semuanya vouge belaka... aku biasa saja...


13. x dapat pergi konvo sebab 1st paper exam utk degree.... sedey taw..... semoga parent aku berbangga dengan resultku... aku pergi dok belakang aje... tengok org len semua nek pentas... sejam jer aku dalam dewan exam bg paper 2 1/2 jam.... huhu


14. 1st time belajar makan patin masak lemak tempoyak... makcik kat hostel juai... sedap!


15. Best fren is the best.... Love them...


16. Trip to Gunung ledang... mandi ayaq terjun..


banyak lagi kenangan masa dip nie... tapi x nak citer lebih-lebih sebab takut orang lain kecil hati... biarlah....


degree time, aku:


1. x sangka dapat di melaka jugak... kolej yg agak famous kat melaka...


2. Overnite ke Kl.... smp melaka jer ter'eksiden... nasib x baik... semua pon penat..


3. lepas kena tukar rumah kami semua dok rumah sewa... x sangka jugak 3 tahun dok rumah yg sama dengan orang yang sama...


4. pon kena naik bus jugak... sebab jauh dari rumah... x bayaq duit bus tp curi-curi naik jugak secara haram..


5. tetiap kena panjat bukit.... patut la saya kurus sangat..


6. Hampir2x setiap hari memasak kat rumah.. jimat2x...


7. Dapat kawan baik yg best jugak! Boling,makan-makan n cyber cafe... smp ter'ponteng kelas...


8. Join koir balik... saya suker! Malam Simfoni.... best!! Ribaibaru the best... ;)


9. Semua project dilaksanakan sgt best sebab the perfect team!


10. Program ke Kuala Linggi untuk project last sem... 


11. Amek exam dengan linangan air mata.. putuis cinta... tapi selalu tanamkan diri untuk tidak akan mencampuri urusan lain dalam pembelajaran... kuat semangat dan result tetap mentein.... ;)


12. Kena potong markah assesment sebab attendence kurang 50%... hua hua hua.. tapi jeng jeng jeng...


13. result tetap gempak! 


14. Challenge my best fren in result! sapa kalah dia kena blanja! Aku menang tipis... tapi tetap menang... hua hua hua...


15. Kerja part time semasa cuti semester... keje kilang okay... penat tue... ikut syif...


Cukupla tue okay.... banyak jugak kenangan yea... anda semua pon mesti sama.. kadangkala seronok mengenang semua kisah lalu... yang baik kita kenang, yang x baik kita simpan dan jangan ambil hati... jadikan teladan dan guidelines utk kita teruskan kehidupan yang penuh cabaran..... 


Next is the last part... iaitu Hari Ini! Wee... 

No comments:

Post a Comment

Followers