Sunday, January 23, 2011

Isi Hati Irina: Memilih pasangan memang tak mudah....



Dalam memilih pasangan memanglah bukan sesuatu yang mudah. Tapi kalau kita berpegang kepada perkataan "pilih" itu sendiri lagi-lagi la susah. 

Bukan semua orang dapat yang dicari, yang kita nak, yg kita harapkan, yang kita idamkan, kn? Okay cuba "list down" apa yang kita harapkan?

Dalam senarai kita mesti ada:
1. Agamanya
2. Bertanggungjawab
3. Ikhlas
4. Penyayang
5. Yang bekerja (Stabil)
6. Romantik (Bonus)
7. Hensem, Cute (Bonus jugak)
8. Memahami
9. Pembimbing
10. Seorang yang melindungi

Kalau nak list semua rasanya x mampu kot... tapi tue di antaranya la kn yang kita pernah jawab bila orang tanya... or masa sekolah dlu masing-masing ada tulis ciri-ciri lelaki yang kita idamkan... kn? Mesti ada yg x nk mengaku kn? hahahhaa

Mungkin dulu aku pon tersenarai antara orang-orang yang buat list camni cuma aku nk tambah yang aku nak yang tinggi, cerah, tak merokok, tak pakai spec... ha nie ciri-ciri khas... yang atas td tue ciri-ciri umum...

Lepas beberapa kali siri putus cinta, kecewa... aku da tak percaya semua tue lagi menjamin kebahagiaan... Aku mengaku yang aku serik jatuh cinta... tapi aku dibukakan hati sekali lagi untuk bercinta... dengan sgt mudah aku menerimanya... Alhamdulillah, aku sgt bersyukur...

Semoga dipermudahkan segala urusan...

~sekian, entri ke 100~

No comments:

Post a Comment

Followers