Monday, August 3, 2015

Kedai Air-Conditioner di Penang: DAEBAK!!

Assalamualaikum,

Kisahnya dah lama ekon keta aku rosak. Bila p cek depa kata kompressor rosak kena tukar semua dekat RM1.3k. Tue pon rekon. Kalau ori mau jejak 3k.

So berbulan-bulan la aku macam cacing kepanasan tatkala cuaca panas dan bermandikan air hujan. 

Ada sorang staf aku bapak dia pomen keta jadi dia yang suggest p kat kedai nie. Nama kedai i lupa tapi dekat sebelah MBS , Jalan Dato Keramat. Nin dia aku tunjuk location terus senang p tuju kat dia.


Keong 016-4899516

Topup Gas RM30


So, aku sampai ja suruh dia cek semua. Then sebab kedai lain kata kompressor aku rosak aku tanyala dia kalau nk tukar berapa... then dia cek kata x rosalk la u punya ekon. 

Cuma paip ekon bocor u mai tengok nie...

Then dia explain la itu ini n semua mak nenek macam la aku paham. Tapi aku hormat org tua jadi buat2 la macam paham. 

Then aku tanya kalau mau tukar mahal ka? Then dia tanya mau ori ka local? Kalau local 80 saja, kalau orang seratuih lebey... haaaa.... murah la kn? Dari aku nk kena beribu kn?

Kalau tahu lama dah aku buat... Hampeh betui penipu2 tuh semua. Makan untung saja.

Then nk jadi citer tetiba sorang apek nie(kawan apek yg buat ekon aku) perasan tayar aku pancit. Lahai aku baru ja balik dari ofis aku kot. Isk naik turun bukit dengan tayar pancit???

Dan aku baru taw yg depa bg tayar celup kat aku. What the!!!!!

Then abis semua dan apek tadi tolong tukaq tayar spare (tak pernah aku guna selama aku pakai kereta nie, jadi 1st time dia kuaq dari gua).

Then cakap terima kasih walaupun apek td bg diskaun sebab kenai kawan dia yg suggest kedai dia tuh aku bg jugak balik. Sebab x kan x amek upah langsung kn?

Baiknya lahaiiii...

Then p kuaq sikit duit terus p kedai tayar kat Dato keramat tengah2 antara CIMB & Public Bank. (depan Shell). Memang sempit sikit. Tapi seriusly apek tuh pun baik juga. Dia bg diskaun tayar Dunlop 14' RM160.00/satu. then serap kos GST dan free balancing. Cuma dia cas RM20 untuk alignment. 

DAEBAK!!!

So total kos:

1. Air-Con (paip bocoq) + Gas = RM200.00
2. Tayar (2 bijik) = RM366.00 termasuk GST.

So selamatlah MyMucuk beraya sebanyak RM566.00. Buah hati pengarang jantung kn?

So, Boleh la p kedai yg aku suggest sebab depa xde nk suggest tukaq merepek2 yang memang confirm hampa kena ketuk kaw-kaw. Yelah kaum wanita yg serba lemah nie selalu diketuk kaw-kaw sebab semua benda x taw kn?

Jadi, bersyukurlah ada lagi insan yang jujur dan baik hati nie walaupun berlainan bangsa dan agama.

Sekian dulu,

Wslm.

Irina

No comments:

Post a Comment

Followers