Thursday, January 6, 2011

Isi Hati Irina: Kenangan mengusik jiwa! Weeee



Sedar tak sedar umur meningkat satu tahun lagi dan banyak lagi benda yang difikirkan dan dirancang... 


Betul kan masa sekolah dulu cikgu ada sebut yang nanti akan rindukan zaman sekolah kita... ye la dulu sekolah jer malas, keje rumah mls buat, tusyien pon mls nk g... bila fikir exam terus sakit otak.. asek tensen ajer kn? tapi masa tue kita cuma fikir sekolah dan exam ajer... x yah fikir benda-benda lain macm sekarang... duit, hutang, nk beli itu ini, nk byr itu ini... macam2x kn?


Apa yang best masa sekolah nie?


1. Nie sekolah rendah aku la... kantin ada sebelah kelas aku tapi kena panjat kot tingkap la... yg kena bukak tolak kot atas tue.. bunyik jer loceng pakat2x panjat kuaq kot tingkap... haha.. x kira la pakai bj kurung ke apa janji dapat beratuq no 1.


2. Ada tiang-sepanjang koridor... so masa rehat akan main kat tiang tue... macam acilut jugak la... sapa x sempat dpt tiang dan kena dia pulak kena kejar orang lain supaya x sempat dapat tiang-tiang.. kaki dah la kecik2x... haha...


3. Ada pertandingan ape tue nama dia kena baca buku banyak2x nanti dapat hadiah... haha... senang jer pinjam semaksima yang mungkin then tulis ja sinopsis kat dlm buku tue.. wakaka...


4. Nanti ada jualan buku-buku kat sekolah... kawan aku mesti nanti beli satu set buku cerita kanak-kanak... aku kaki pinjam ja.. baca dlm kelas..


5. Pastu nanti ada org juai vitagen kat sekolah.. satu peket banyak... murah kot time tue... aku nanti pujuk mama aku yg kebetulan keje kat sekolah tue... jenuh berlari ke pejabat sebab nk p amek duet... haha


6. Nanti ade dentist dtg sekolah nk cek gigi n ajar cara2x nk gosok gigi cara yang betul... tapi di mana aku ketika itu ek? hahaaaaaaaaaaaa


7. Kat sekolah aku ada pokok pala n pokok sukun... bila abis sekolah ja nanti tunggu mama aku ka nanti aku g cabut buah pala yg belum masak... buah sukun selalu aku dpt dari pakcik kebun... sedap oo buat cucuq... 


8. Aku salah seorang budak yang sgt aktif... Masuk kumpulan koir sekolah (masuk peringkat negeri taw), Pancaragam (peringkat negeri jugak), Tunas puteri(syiok ooo) khemah dlm utan tp belakang sekolah ajer... then jadi pembaca ikrar bg mewakili sekolah rendah peringkat negeri oo.. terketaq dok hapal... hahaaaaaaaaaaaaa... nasyid pon masuk, berlakon lagik masa hari anugerah sekolah... haha..


9. Aku seorang budak yg kuat menangis.. ye la dah la aku nie kecik depa slalu dok buli aku... pastu nanti aku p opis mama aku p repot... wakaka... lawak toi.. manja ketoi taik..


10. Teringat lak aku masa masuk koir, pancaragam n tunas puteri... kawan2x aku yang pakai tudung tp pakai skirt... haha.... aduila.... kalau depa baca nie mampuih kena getu.. haha...


11. Ingat tak dulu ada perpustakaan bergerak.. seminggu sekali nanti dia mai depan sekolah n kena beratuq panjang sbb nk pinjam buku... best woo... kn kn kn...


Tue baru sikit nanti aku sambung Kenangan mengusik jiwa Part 2.... semasa di luar sekolah rendah pulak.... wakakaka... sakit perut dok gelak sowang2x... haha



No comments:

Post a Comment

Followers