Sunday, December 5, 2010

Isi Hati Irina: Cinta jarak jauh!

aku membaca beberapa blog pasal cinta jarak jauh nie... sememangnya betul semua orang mempunyai pendapat mereka masing-masing...


apakah itu cinta jarak jauh?

1. Jarak iaitu kilometer... nk jumpa hanya sekali dalam sebulan or 2 3 bulan..
2. Masa... dekat tapi mungkin tidak selalu jumpa... sebab ketiadaan masa...
3. Kerjaya... selalu outstation atau kerja yang tidak menentu..
4. Duit... memang masalah jika jauh... perlukan duit lebih utk perjlnan yg jauh...

dan bermacam-macam lagi orang kata tentang cinta jarak jauh... tapi ini antara yang dapat aku lihat... apa yang perlu dalam cinta jarak jauh nie?

1. Pengorbanan.... 
2. Saling memahami..
3. Saling tanamkan percaya kepada pasangan...
4. Komitmen.. setia...
5. Kurangkan cemburu...
6. Jangan prasangka dan memikirkan benda-benda yang negatif..
7. Kena sentiasa kuat dan tabah...
8. Saling sayang-menyayangi..
9. Keep in touch with each other.. sms,call,ym or emailing..

aku pernah mengalaminya dan mungkin aku akan mengalaminya sekali lagi... kita sentiasa kena ingat yang pasangan kita sayang pada kita... 

selalu yang aku dapat lihat kita terlalu prasangka kepada pasangan kita dan menyebabkan mereka cepat bosan dan mencari yang lain dengan alasan kita yg menyebabkan begitu.. jadi bg aku setia itu wujud jika kepercayaan antara pasangan itu... 

kita perlu tahu yang cinta jarak jauh memerlukan kesabaran yang sgt tinggi... berlainan dengan bercinta jarak dekat yang selalu boleh jumpa, keluar... ini mungkin sebulan or 2 3 bulan.... ade yang setahun or lebih... sebab belajar, kerja dan sebagainya... 

tapi rasanya sekarang lebih mudah dengan adanya internet, handfon dan sebagainya.... lebih memudahkan dan boleh "reach" dia bila-bila masa pun... jadi jika kesungguhan itu ada tidak mustahil lah yang cinta jarak jauh nie lebih berjaya dari cinta yg dekat2x..

orang pun berkata yang bgs cinta jauh-jauh nie... makin rindu... so, sekali jumpa memangla sgt best.... jumpa selalu pun nanti gaduh jer kn sebab dah kehilangan topik utk bersembang... ada yang dekat tapi jarang jumpa so boleh jugak consider as cinta jarak jauh... 

semoga kepada yang bercinta jarak jauh ini lebih sabar, percaya dan tabah dlm meneruskan perhubungan itu... Insya-Allah jika dia memang benar jodoh untuk kita akan dipermudahkan segalanya...

9 comments:

  1. zaman skang ni kalau cinta jarak jauh memang susah skit, biasala org skang dah pandai cinta lebih dari 1 haha

    ReplyDelete
  2. yg dekat pon pasang memasang.. ape ntah lagi yg jauh kn.. abis nk wat camne?

    ReplyDelete
  3. haha... susah la nk tahu hati org nih.... kita harap dia pon setia la

    ReplyDelete
  4. setia, percaya, tolak ansur dan saling memahami.. insya'allah.. semua akn berjalan lancar.. :) mmg kadang2 kita akn rase sedih sbb jauh.. pikir bkn2.. but trust each other is the important!! :) semoga ALLAH pelihara rasa cinta ini sehingga akhir hayat.. aminnn

    ReplyDelete
  5. betul tue... hanya yg mengalaminya sahaja yg memahami situasi itu... Insya-Allah kesedihan itu akan dibalas dengan kebahagiaan di masa hadapan.. Amin

    ReplyDelete
  6. sedeyyyy nyee....sob sob sob sobar jela

    ReplyDelete
  7. percaya, ikhlas dan komitmen......4S

    ReplyDelete

Followers