Tuesday, January 25, 2011

Isi Hati Irina: Harga yang paling mahal adalah "Menghargai"


Kita semua suka pada barang-barang yang berjenama bukan? Sudah tentunya berjenama itu sinonim dengan "mahal" kn? Kita selalu hadiahkan hadiah yg "mahal" untuk orang yang kita sayang bukan?

Di sini kita dapat menilai erti kasih sayang itu sendiri. Aku pernah dengar orang cakap yang kasih sayang nie tidak boleh diukur dengan wang, duit dan kekayaan. Betul ka apa yang aku dengar? Pendapat aku? :)

Siapa orang-orang yang kita sayang dan kenapa kita sayang mereka? Mereka ibubapa kita, adik beradik kita, orang kesayangan kita, kawan-kawan yg kita anggap adik,kakak dan abg kita, sahabat kita yg x pernah penat dan jemu utk sentiasa berada dengan kita...

Kita sayang mereka sebab mereka lah yg sentiasa menjadi penguat semangat kita, sentiasa membantu kita di mana jua kita berada, menjadi pendengar yg baik, menjadi penyokong kita bila kita sedih, kecewa dan putus asa.... sebab tue kita harus menghargai kasih sayang yg mereka curahkan kepada kita. Supaya mereka tahu kita juga sayang dan sentiasa menghargai sokongan mereka..

Bagaimana nk hargai? Adakah dlm bentuk wang? Percutian? Hadiah yg mahal? Mungkin send him/her gift/flower? Mungkin kejutan? atau mungkin sekadar kad ucapan terima kasih? Tanya hati sendiri apa kita nk untuk dihargai? Apa harga semua pengorbanan kita? 

Sebenarnya apa yang kita buat/berikan adalah ikhlas dan tidak perlu sebarang penghargaan. Kita pun tahu siapa menhargai kita. Pernah tak kita tanya kat kawan kita, awak pernah hargai saya tak? Nampak pulak cam tak ikhlas. Tapi cuma kadang-kadang agak terkilan bila orang buat x nampak jer apa yang kita dah buat. Bukan mengharapkan perhargaan cuma cukup sekadar "sedar" kewujudan kita pun dah cukup. Kita manusia kan tak terlepas dengan buat salah. Tak kan salah cakap/buat terus tak nmpk perkara-perkara yg baik kita pernah lakukan?

Sapa x pernah buat salah kn? Jadi hargailah orang-orang di sekeliling dengan cara sendiri. Yang penting orang tue faham kita memang sangat sayang pada mereka.... 

~whenirinasharemeanshecare~

2 comments:

  1. jom join! ;)

    http://boodarkbaik.blogspot.com/2011/01/contest-kami-pose-cumey.html

    ReplyDelete
  2. alamak.... mls la... tue paksa org follow tue.. hhahaa

    ReplyDelete

Followers