Thursday, March 17, 2011

Isi Hati Irina: Perkara-perkara dibenci oleh perempuan...

Tips ini untuk para lelaki di luar sana... Saya hanya boleh berkongsi apa yang perempuan rasa sebab saya seorang perempuan... If there any guys would like to share their idea, mind share....

1. Bila keluar ber'deting' jauh dia berjalan ke depan tinggalkan kita... Apa yang dikejarnya pun tak tahu...

2. Asyik tanya nak ke mana n buat apa setiap kali keluar... tak boleh ke awak yang tentukan? Esok2x ni jadi ketua keluarga awak still kena buat keputusan... Kalau saya rasa nk ke mana saya akan cakap...

3. Bila tak jawab call/msg... xpe tak jawab tapi walaupun sibuk kan boleh drop msg kata "nanti call ayang semula" atau paling cikai la "bz".

4. Bila kita cerita atau luahkan apa2x mesti akan potong cakap kita... pastu kritik kita nie lembik sgt lah, cepat sensitif lah... perempuan nie memang dari azali kot dilahirkan suka bercakap.... sebenarnya bukan dia nk awak bg pendapat pun... dia nk luahkan jer apa dia rasa... dengar aje... pinjamkan telinga jer...

5. Bila kita nk tgk wayang, dia nk tgk citer dia suka jer... citer kita suka nie dia kata la lembab lah, tak menjana perkembangan otaklah, budak-budak lah... bila orang suh decide nk buat apa suh kita yang fikir...

6. Bila nak makan pun macam tuh... yelah sesekali mulut nie teringin la nk makan benda "mahal" sket... ala 2 3 bulan sekali... nanti awak kata lah yang saya nie mengada-ngada, orang melayu makan lah macam orang melayu, berlagak kunun nk makan cam omputeh...

7. Bila saya tak angkat fon, or reply sms sebab saya driving/mandi/tdo, awak akan marah2x saya... pastu tuduh saya bukan2x... kalau awak tak angkat saya tak marah pun sebab saya tahu mesti awak pun macam tuh...

8. Bila dah marah mesti akan ungkit semua kisah2x lalu... awak tahu tak saya sedih sgt...

Ini di antara yang aku dapat tulis dari pengalaman aku yang tak seberapa ini. Tapi semua nie dapat dielakkan dengan komunikasi dua pihak... jangan satu pihak dok syok sendiri padahal satu pihak lagi makan hati.. jika rasa tak puas hati, luahkan... tak kisah dgn cara apa pun... call, sms, email... or paling oktodok hantar surat...

Alhamdulillah... kali nie aku tak banyak hadapi masalah macam nie lagi... kalau ada pun dari sikap aku sendiri yang terlalu sensitif... saya mengaku!

No comments:

Post a Comment

Followers