Thursday, March 17, 2011

Isi Hati Irina: Mimpi!

Assalamualaikum,

Bangun pagi tadi tercungap-cungap aku tak cukup nafas... Tau aku mimpi apa? Pasal Tsunami! Astagfirullahalazim....

Mungkin aku banyak tengok video dan gambar kat internet tentang kejadian tsunami kat jepun. Aku suka explore kalau ada benda2x baru nie.. tambahan tsunami adalah benda yang agak baru... dulu masa kat 2004 terjadi kat acheh kita tak dapat nk lihat kejadian tue... Cuma dapat tgk lepas tsunami terjadi yang meragut hampir suku juta manusia...

Orang jepun pulak dah bersedia dengan sistem alert/siren bila tsunami dan gempa bumi dikesan... So, orang jepun masih boleh mengambil tindakan awal untuk berpindah ke kawasan yang selamat. Tapi kita kena fikir jugak golongan yang kurang berkemampuan, orang-orang tua dan sakit... Mana larat nk move sana sini kn?

Kita dapat lihat macam air hitam datang secara tiba-tiba umpama seekor raksasa yg mengganas... Subhanallah...

Semua teknologi yang derang ada tak dapat digunakan sebab semuanya cabut lari nk selamatkan diri masing-masing... Abis tong tenaga nuklear meletup... kesannya? Wallahualam...

Agaknya sebab benda nie semua buat aku termimpi-mimpi...

Dalam mimpi aku;

Aku dan keluarga tinggal di kawasan berdekatan dengan laut... aku tengah berehat dengan keluarga aku... hujung minggu rasanya...pasal gempa bumi aku tak rasa pun... then aku nmpk air setinggi lebih 10 meter dari jauh... aku terus bgtau famili aku dan masing-masing berlari keluar rumah.... umpamanya air tue mengejar kami... lepas tuh aku terjaga dengan nafas termengah-mengah sebab penat berlari...

Aku dapat rasa macam mana takutnya perasaan bila berada dlm keadaan orang jepun dan juga acheh... mana la sempat derang semua nk berlari... air menggila macam tuh... Suhanallah....

Semoga kita selalu dilindungi dan dirahmati olehNya.... Semoga orang-orang yang ditimpa musibah sentiasa sabar menghadapi segala ujian dan rintangan...

No comments:

Post a Comment

Followers