Tuesday, March 6, 2012

Isi Hati Irina: Tutorial Simple Makeup - Naturactor + Pixy

Assalam suma,

Hari nie nk penuhi permintaan sahabat saya yg selalu suruh saya buat tutorial bermakeup versi simple n easy.

Maksudnya tak payah berejam nk makeup hanya nk g deting. Senang nk cuci kalau nk solat. Mudah bawak semua alat makeup kat mana2x sebab kecik dan ringan.

Okay.

Step 1:

Pastikan muka bersih dan kalau bleh pakai la moisturizer bg kulit yg kering. 

Naturactor 171 - Hijau

Tujuan yang nie utk tutup semua cela. Maksudnya merah2x, bekas jerawat n etc. Pakai kat tempat merah2x tue saja. Pakai bg tebal sket pon xpe.

Bg org xde masalah kulit bleh lompat terus ke next step okay.


Step 2:

Naturactor 151 - Kulit Asia yg sawa matang/kuning langsat macam saya. Sebab saya x suka putih sgt muka nie. 141 cerah sket macam kulit putih kuning.

Pakai dengan jari pon boleh or beli sponge utk dap (macam tekan2x kat muka) smp tutup semua hijau2x kat muka. Sampai kaler dia jd rata la kiranya. 

Step 3:

Then pakai bedak pixy nie. Kaler bedak sila ikut kaler kulit sebab x nk nmpk terlalu cerah/gelap. Biar nmpk flawless/natural. 

So, macam kulit saya amek Natural Beige.


Then pakai la eyeliner nipis, mascara n light blusher...

Tada, da siap utk keluar!

Malunya nk boh gambaq sebab aku x comei walaupun selalu mengaku comei kn? 

Okay total kos semua utk 3 barang nie adalah kurang dari RM100 okay. So, sesuai la utk kita2x yg bajet kurang tp nk jugak feeling cantik kn? 

Hasilnya sama macam org makeup tebal n pakai benda mahal. Yang penting nampak NATURAL/FLAWLESS gitu!

Before: 
Muka byk bekas jerawat n merah2x... So x boleh pakai sebarang sebab kulit sgt sensitif.

After
Tada... Nie tak pakai tebal pon. Sebab setakat g keje x suka pakai makeup tebai2x.. Simple n yg penting tutup semua cela kat muka... Beza kn?

Selamat mencuba!

3 comments:

  1. blh share jugak tak kt sini, kat mana bli naturactor tu? mcm berminat pulak :)

    ReplyDelete

Followers