Sunday, November 21, 2010

Isi Hati Irina: kita akan dihargai bila kita tiada?

tanpa aku sedar dah seminggu aku kat penang. adoi, tensen bila fikir nk blk sana... bukan aku x suka keje tuh tp aku mmg bersyukur ade keje macam org lain. cuma aku dah x ble nk bertahan dalam suasana kerja macam tue. mcm semua usaha aku langsung tidak dihargai. memang nk mintak transfer tapi banyak sgt benda bermain dlm kepala macam nk pulang kuartes, kekawan yg sgt best, apa yang aku rancangkan utk berjaya... kalu mintak transfer skg mcm terbantut ja segala usaha aku...

sebenarnya sebab utama aku nk pindah sebab aku x nk fikir pasal semua benda yang menyedihkan aku. kawan aku pun ada ckp kita kena tukar enviroment bekerja utk lebih efektif semasa bekerja. yela jumpe org-org baru, cara kerja pon mesti lain, banyak benda akan berubah... itu akan membuatkan kita lupa sedikit demi sedikit kesedihan di hati kita.. (masih dilema nk hantar borang tukar)

kita akan rasa dihargai bila kita tiada? betul kn? teringat abah cerita semasa zaman kejatuhan Allahyarham Tan Sri P.Ramlee, di bawa merata skrip dia xde dah org nk, then syarikat rakaman pon dah x nk amek dia nyanyi, tapi setelah dia tiada barulah mendapat status tan sri la, filem dia diulang-tayang kat semua stesen tv, lagu-lagu dia juga kerap dimainkn terutamanya semasa hari raya... kenapa semasa hayatnya tidak dihargai sedemikian? 

adakah aku juga begitu? sigh... (Ya Allah kuatkanlah hambamu ini dan permudahkan lah semua apa yang aku rancangkan)


8 comments:

  1. transfer je..!! tp kalo kakak transfer.. saye nk datim ngan sape..??? T_T

    ReplyDelete
  2. ahaks... busan sgt nie.. xde kawan la... sedih ajer

    ReplyDelete
  3. huhu.. xyayah la ckp mcm itu.. nie semuadugaan.. tp.. if nk carik pengalaman.. kite kene la tukar angin.. * mati duduk sorg2 la aku jwbnye*

    ReplyDelete
  4. haha.. mana ade mati dok sowang-sowang? orang p mana pown semua dia nk ikut... pelan2x pikiaq nk p mana nie

    ReplyDelete
  5. idea yg bgs nih... br ingat nk mintak tukaq penang...

    ReplyDelete
  6. tukar penang..?????? ermmm.. best mmg best.. kamu boleh kumpul adek beradik.. tp kalo tempat lain.. at least kalo g mlncong area yg tini pindah.. boleh tumpang tidoq.. ;)

    ReplyDelete
  7. haha.. tue yg sgt baguih tue.. kalu ade dok kat pulau-pulau lagi best kn... hantar dl borangnya okay

    ReplyDelete

Followers