Thursday, November 25, 2010

Isi Hati Irina: Bukan aku tak cinta...



hari nie touching sikit sebab lelaki pertama yang aku kenal rapat, aku sayang, menjadi sahabat yang terbaik di kala susah dan senang call aku semula... itu pun lepas aku hantaq msg kat dia... dia adalah 1st love aku... dia sgt2x baik... tp dia dah kahwin... speechless....


teringat zaman sekolah dulu... aku memang x pernah ade bf masa sekolah dulu.. yela kita comot kn sape yang nk... tp sekarang pon comot jugak kn... then ade kwn rapat adik aku nie blaja kat satu sekolah yg agak femes kat png... dia tanya la aku xde bf ke? then dia bg nama budak nie... abg senior katanya... so br berutus surat la nie... pakai posmen dia jerla... haha... masa tue rasanya dah form 5... so xde la nk serius sgt sebab kepala otak dok tumpu spm kn..


then abis jer spm, aku stay umah jer sebab jd babysitter utk adik aku yg br 6 bulan... bgs kn... dan slalu dia akan call rumah aku bila parent aku xde umah... parent aku dua-dua keje... so dari 8-5 tue memang nanti bergayut la... mana leh jumpa lagi... rancang nk jumpa masa 14 hb tp dia demam masa tue... so tertunda la hajat... then rancang nk jumpa masa result spm kuar dan kebetulan pulak birthday aku... surprise sgt! so akan dapat hadiah la skali kn?neves sgt nie sebab x penah deting... dia penah bg gambaq (smp skg aku simpan..) memang ade rupa la.. (x nk kata hensem...)...


masa ditunggu-tunggu..... tiba la hari kejadian, aku janji nk jumpa kat tempat yg paling senang nk jumpa... salah sebuah tempat agak femes jugak ketika itu utk deting... dan kami memilih utk berjumpa di kedai buku... masa ni xde henpon... so dah gtaw awal2x la tempat dan masa n pakai bj apa (bj kurung okay..).... so kena punctual la.... masa amek result otak dah ke lain dah... result lak cam hampeh.. tp bersyukur jugak la lulus kn... punya nk g jumpa dia, smp x call abah aku bg taw result (blk umah cam biasa kena marah la...haha) then masa jumpa mmg neves... 


aku masuk kedai buku n buat2x cam tgk barang la... then nmpk sum1 cam dia masuk ke kedai buku tapi dlm hati "hish, dia mana pakai spec, sebb dlm pic tue x pakai pun.." then dia tegur nama aku... alamak malunye... mmg betul la... ala nape pakai spec cam x ensem la.. then dia hulur hadiah besday... (aku smpan mana ek..) then jd cam gelabah jer.... x penah deting nie.. 1st time deting masa cukup umur 18 tahun... wah...


then ckp 2 3 patah ajer diam... masa makan, jln2x... diam ajer.. haha... then dia memang suka sgt ngan backstreetby.. masa nie mmg semua kaset dia beli okay... mahal tuh sanggup beli... aku kena smp umah b4 parent aku smp umah so kena blk awalla sebab perjlnan ke rumah aku mengambil masa lebih sejam... dia nek kete parent dia kot... suka ati jer xde lesen... ish2x.. aku nek bus jerla... hehe


itulah kali pertama aku kenal lelaki dan sgt rapat... then lepas result jer kami dapat sambung belajar.... saban minggu berutus surat dan dlm setiap surat tue mesti dia akan dedicatekan satu lagu utk aku.. dia akan tulis lirik... best sgt... yela aku di selatan dia di utagha... then x lama pastu aku ade lamaran utk di jdkan gf... so b4 aku buat kptsn  aku tanya dia dl tp dia mcm x bg feedback apa2x.. itula kn ego seorang lelaki... tp dlm semua surat boley nmpk yg dia mmg syg ngan aku.... tp aku buat pilihan utk memilih yg aku boley nmpk hari-hari... yg selepas 4 thn berkubur jugak...


aku lost contact ngan dia.... 


aku ada alamat umah dia sbb dl masa sekolah dok hantar surat ke sana... sanggup cari blk lepas putus nie... dia bls blk.. yeay! jumpa blk after 5 or 6 yr... then kita org juz rapat as fren... senang sgt nk citer masalah kat dia... sebab dia slalu bg semangat kat aku...


dia br kawen last 2 year masa aku dpt tawaran bekerja kat cni... dah memiliki satu cahaya mata perempuan yg dinamakan seakan namaku... aku redha... aku tidak sekali-kali meruntuhkan masjid yg telah dibina dan menjadi orang ketiga... cuma aku harapkan kawan sepertinya lagi.... saya berharap awak bahagia bersama keluarga awak...


lagu yg menjadi favorite dia bg kat aku, "It Gonna Be Me!" by Nsync

No comments:

Post a Comment

Followers