Monday, March 19, 2012

Isi Hati Irina: Matta Fair, PWTC!

Assalam,

mcm masuk genting pulak kn? :P

Semalam iaitu hari ahad aku p Matta Fair ngan My sis, sapa lagi echah la. Anis dok sibuk belajaq kn? Ye la alang2x dia dah mai sini kn?

So, aku decide amek tren sebab aku letih gila nk drive sebab sabtu dah seharian aku drive kat Johor. So, bayaq la RM5.30 kupang ke bandar tasek selatan, pastu amek lrt teruih ke PWTC. Ala bape ringgit jer nie x sampai pon RM3.00 sorang. Paling best x de nk sesak dlm traffic jem.

Rasanya x sampai 1/2 jam pon dah smp kat PWTC. Tak payah nk sibuk cari parking lagi kn?

Sesampai kat PWTC tuh mai aiii org ramai gila. Nie reaksi org 1st p Matta Fair kn? Aku nie lemaih dok tempat org ramai2x... X suka, tambah dok kena himpit sana sini... Geram. Ade pulak yg jenis suka dok main langgaq. Haih. Tapi smlm aku berjaya tepis kiri dan kanan sebab aku kn agak nipis cuma tebal sket jer dari adik aku.

Tunggu pulak adik aku sorang lg sapa lagi kalau bukan si az tuh. Haha... Rindu pulak kat dia kn? Tetiap minggu cari dia. haha

Lepaih tuh ingat nk masuk teruih tp tgk orang ramai dok beratoq nk beli tiket. Dewasa RM3/sorang. 

So, nk p cari mkn dlu la. Seb bek la ada juai hotdog ala2x 1901 kat situ. Satu pon dah RM5. Mahai kn? Then makan dulu sebab tak tahan lapaq lepaih tuh br tercari2x kat mana nk beli ayaq. Tgk org kiri kanan ada ayaq tea la kopi la, soya la, mineral la tp x jumpa pon org juai. Pastu dok ushar la abg yg dok kutip suma sampah kat situ. Ingat bleh amek order. Lepaih tuh br ternmpk kaunter jual kat tepi tuh. La... jenuh cari, siap ada nasi lemak, mihun, mee, roti dan macam2x... 

Haih.... tue la dok kalut sgt smp apa pon dah tak nmpk. Haha

P la beli ayaq, n tetiba adik aku kata, kita amek satu bungkus nasi lemak share nk? haihh budak nie sentiasa lapaq taw... amek jerla... haha

Lepaih abis makan baru la ada tenaga sket nk p beratuq beli tiket. Beli 3 dapat la beg n free paper. Terus tak tunggu lagi, suma berebut naik atas. Kami p tghari memang org ramai la. Waktu puncak tuh. Dah last day lak tuh kn?

Pastu nk masuk dalam ada bonzer jaga tgk pakai kat tgn. (macam kat ataih) ala2x nk masuk taman tema la pulak. :P

Dah masuk giler la pack! Haih... Pastu org kiri kana suma bg pamplet. Abis la suma kami p. Actually aku dok sebey tmpt nk p madubulan. Kan aku nk kawen dah bulan 7 nie. Haha. :P

Then jalan punya jalan smp abis la pusing satu dewan. penuh dah beg dengan pamplet. Adik aku cari pakej nk p kapunkap. Kot2x la dapat murah kn? :P

Then p cari tempat nk mentelaah suma pamplet utk sebey harga dan pekej dia bg. beli ayaq jugak n terjumpa la kakak sorang nie yg bg pamplet tempat yg x glamer katanya. Simpang pulai hotspring! :P Kami dok skali la. Dia baru nk lunch. Sian kena jaga booth kn?

Then memasing dok bukak n belek pamplet tuh. Depa lagi best dua2x pakai galaxy so, dok compare harga dgn agoda. Aik lagi murah kat agoda katanya... so, mcm tak jd la. 

Aku pulak dok call en tunang tanya macam mana tuh okay ka, nie okay ka. Sebab dia nk masuk wet byq booking kn? Lepaih da settle ngan dia br aku p masuk blk utk cari the best deal.

Jd, hanya aku jerla yg nk amek pakej p madubulan. yeay dpt best deal. Aku pernah hantaq emel tanya pekej kat resort tuh tp aku dpt RM1700/pax, Rm3500+- utk couple. Jenuh la! Mana nk cari wet kn?

Nie aku dpt RM975/pax, RM1900+-/couple, gila la jimat berapa ribu tuh! Lepaih tuh tak tunggu dah terus book la. RM150/person. So Rm300 la kena byq kn? Kira kina cari lagi Rm1.6+- lebih kurang. 

Tuh dah termasuk semua la tuh. Legaaaaaaaaaaaaaaaaa rasa dari td dok runsing kepala otak dok pikiaq. Alhamdulillah dipermudahkan urusan aku.

Then dengan excitednya aku call terus confirmkan dengan en tunang. Dia agak susah hati tp    macam lega jugak sebab dah settle kn? Xpa pelan2x kita cari duit na... Ada rezeki utk kita nanti tuh.

Jadi, lepaih settle aku muah muah dengan az n nek tren ngan adik aku blk putrajaya. Nak kejar flight dia kul 9 lbhkn?

Alhamdulillah, semuanya berjalan seperti yang dirancangkan. Seronok sgt weekend nie!

Okayla tue saja kot. Nanti aku cari la benda best nk cerita na.

Sekian, Wslm

No comments:

Post a Comment

Followers