Thursday, February 10, 2011

Isi Hati Irina: Apa kaitannya Cinta Sejati dengan Hantu?


"Cinta sejati ibarat hantu..ramai yang bercerita tentangnya...tapi tak ramai yang jumpa...."


Walaupun aku nie alergik dengan perkataan han..tu tapi menarik sgt statement nie. Kenapa pulak orang nak kaitkan cinta sejati dengan hantu? Kenapa x samakan dengan Lamborgini ka, Cincin Chopard ka, Alien ka... Sama jugak kn? Walaupun semua orang mengatakan tentangnya tetapi tak semua orang dapat memiliki/berjumpa dengannya bukan?


Tapi memang betul pun Cinta Sejati nie bukan mainan. Memang kita semua pernah merasai apa itu cinta. Cinta Monyet, Cinta Pandang Pertama, Cinta sebab budi, Cinta sebab tanggungjawab dsb... Adakah semua cinta itu Cinta yang sejati?


Apa itu cinta sejati? Cinta yang menerima segala kelebihan dan kekurangan pasangan. Cinta yang menerima pasangan dengan seadanya. Cinta yang tidak memandang kecantikan. Cinta yang tidak memandang kebendaan. Cinta yang tidak menilai seseorang dah fizikal nya. Cinta yang tidak terus menghukuminya apabila dia bersalah. Cinta yang menghargai pengorbanan.

Cinta yang sanggup tak tidur demi menjaga bila cintanya sakit. Cinta yang sanggup tunggu dalam hujan demi memujuk cintanya. Cinta yang sanggup datang dari jauh semata-mata cintanya dilanda masalah. Cinta yang sentiasa ada walaupun jauh. Cinta yang tidak pernah lupa untuk sms, call biarpun jauh dari cintanya. Cinta yang selalu meyatakan rindu pada cintanya. Cinta yang selalu mengatakan sayang pada cintanya.

Cinta yang menilai cintanya dari hati. Cinta yang ikhlas dari hati. Cinta yang tiada tipu-daya. Cinta yang setia sehingga ke akhirnya. Cinta yang Sempurna... :)

Memang kita tak bertuah untuk memiliki semua ini, tetapi kita bertuah masih ada yang menghargai, menyayangi, mengasihi dan mengambil berat tentang kita tanpa balas... Itu lah sebenar-benarnya Cinta Sejati.

Semoga Cinta ini sempurna untukku... Amin...

2 comments:

  1. laju jer yang...Aminnn.... :)

    cek buat la pulak contest gambaq comot, gelak tak hengat, macam kartun ka? mesti cute...

    ReplyDelete

Followers