Thursday, September 29, 2011

Isi Hati Irina: Happy sgt!

Dalam sibuk-sibuk saya dok tgh buat preparation tetiba dapat berita kawan baik saya pon nk kawen dalam masa terdekat nie! Alhamdulilah...

Kami sebenarnya tak rapat masa kat kolej dulu. Dia budak pandai dan skema. Aku nie budak yang kurang pandai tapi scorer la jugak. Aku stat rapat dengan dia masa dah final semester. 

Ceritanya, dia memang cantik dan buat ramai org cemburu dengan kecantikan dan kepandaian dia. Dan dia jugak salah sorang dari perwakilan MPP kat kolej aku masa diploma. Masa muda remaja lagi taw... Every semester she always get award cz her GPA more than 3.50. Dah la pandai cantik pulak tuh.

Pas2 masa final year tuh dia ada masalah kot dengan bebudak MPP yang lain n aku tgk dia menangis. Kitaorg blk asrama nek bus sebab asrama agak jauh dari kolej. Kalau bas dah x dak kena naik la bus SKA or Townbus nk blk ke Lorong Pandan. 

Aku nampak dia n duduk sebelah dia. Pas2 aku just sembang2x ngan dia la. Sian aku tgk dia dipulaukan dgn bebudak yg tak cukup umur tuh... dah besaq panjang pon nk pulau-pulau kn org. apela...

Sejak tuh kami rapat n jadi best fren. Sejak tuh aku jadi mcm semangat gila study. Abis satu melaka punya library kami redah sebab nk buat assignment. terbaik lah! Sebab tuh org ckp kalau kita nk berjaya kena berkawan dengan org berjaya bukan dok dengan yg pandai cakap saja. 

Akhirnya mungkin sebab aura dia aku berjaya dpt 4.00 pada akhir semester. Dia pon lebih kurang jer sebab ada problem dlm kelas satu lecturer nie anti giler dengan MPP. Sebab dia kata MPP asek ponteng kelas. Tapi memang she's the best that i had.

Abis degree we apply MMU together, actually at that time with mr BF lar... hihi... Pastu dpt kat cyberjaya with her! yeay dah suker tapi yuran, mahal ya amat. memikirkan keadaan kewangan family aku memilih utk belajar kat KYM amek UUM twin program. Okay la kami sama2x sambung degree n abis belajar. 

She's my strength when i have problem with mr xbf. huhu sedihnya.... Ayat yg aku ingat smp sekarang, "Baik menangis dulu dari menangis kemudian"... Aku take the advise n clash with him. Memang gila sekejapla tapi she always there when i need her.

Now dia dah kerja n we still keep in touch with each other. I love her soo much and always pray for her best. 

Hari ni aku dpt tahu dia dah nk kawen this coming december. Melompat aku sebab aku plan nk bertunang. Jodoh kami pon alhamdulillah dekat. Dpt pon orang penang jugak... hihi.. 

Semoga dipermudahkan urusan kami. Love you my friend. 

XoXo

No comments:

Post a Comment

Followers