Monday, February 7, 2011

Isi Hati Irina: Tikam belakang!


Biasa dengar kn? In English we called it Backstabber! Do look sound familiar?

Orang yang dengki dengan kita nie macam-macam boleh buat. Selalunya OTK "Orang Tikan Belakang" nie adalah orang yang paling rapat dengan kita. Kenapa? Sebab dia tahu segala kelebihan dan kekurangan kita. Mudahlah untuk menjatuhkan kita.

Nak tahu apa modus operandi OTK nie? Dia mensasarkan orang sayang dia yang dianggap ancaman baginya. Selalunya kalau dari segi kerja la. Dia akan seboleh-bolehnya memburukkan dan menjatuhkan kita dengan menceritakan segala keburukan kita kat orang lain. Buka aib kita dekat orang lain. Cerita sejarah kita dan ditokok tambah supaya cerita jadi menarik. Nanti jadi macam virus la. Abis berjangkit kat orang lain.

Kalau bab macam nie memang orang suka. Cerita hal orang lain, operasi menjatuhkan orang lain, Tikam belakang, kaki kipas dan macam-macam lagi orang panggil.

Ingat yea, Kalau apa yang kita cakap tak betul akan jadi FITNAH. Dan rasanya kita sebagai umatnya tahu kn yang apa balasan orang yang menfitnah dan mengaibkan orang nie.

Kenapa perlu nk jatuhkan orang lain? Sebab dia memang cantik? Sebab dia pandai? Sebab dia berkebolehan? Sebab dia kaya? Sebab dia ancaman bagi kita?

Sudah-sudahlah mendengki dengan orang lain. Sebab saat kita menjatuhkan dia ada nanti tiba saatnya orang lain pulak akan menjatuhkan kita.

What goes around comes around.

Bersyukur apa yang kita miliki dan rezeki yang diberikan. Jangan bersikap tamak. Redha dengan apa yang berlaku sebab tiadanya perkara buruk terjadi mesti kita masih tak sedar dan masih buat perkara-perkara yang dilarang-Nya.

Hari ini kita di atas tapi mungkin esok kita di bawah. Jadi kita sama-sama ingatkan yea.

~irinasadwhenherfriendsad~

2 comments:

  1. kene pakai baju besi la camni supaya org takleh nak tikam2 belakang kita

    ReplyDelete
  2. mau berpeluh macam nk pi perang ja nanti... haihh

    ReplyDelete

Followers