Thursday, May 12, 2011

Isi Hati Irina: Saya.... PELUPA?


Last week aku g sopping complex yg terkenal di sini ngan kawan-kawan aku... Biasa la bila jumaat ada dekat 2 jam lebih rehat.... Berjalan sakan la kn? Then cukup time balik la sebab karang petir menyambar pulak kat ofis tu!

Setelah sorang nie beratuq panjang, dia berjaya bayar parking... then berlari-lari la ke kereta... Actually masa dia  da byq parking tue dia da bg tiket ngan duit balance kat aku... lepas beratue panjang nk keluar aku dah mula gelabah sebab tiket parking takde kat tempat aku biasa letak... adoi... dahla beratur panjang.. turun la blk cari tiket... abis da beg2x digeledah... kete pon da abis cek... berjalan2x la masuk blk sopping complex cari.... tak jumpe! tensen! 

Camne pegang tiket ble hilang????  pastu tensen la sekejap... dah pukul 3 taw... then terpusing2x nk cari tempat byr tiket hilang! kena la RM25! Grrrrrrrr.... dah la nk blk kampung! haihh...

Actually nie da masuk kali ke 2 jadi macam nie. then duit mama aku bg aku selit kat mana ntah pon hilang! dah la nk byr yuran kursus pulak tuh! tensen la! seb bek kawan aku pon ada pinjam wet dia dulu la... bab hilang, salah letak, terlupa nie dah jadi darah daging aku kot!

Bukan tue ja aku lupa... aku lupa letak barang kat mana, aku lupa apa kerja bos bg kat aku kalau aku lupa amek note, aku lupa apa aku dah plan kalau aku tak tulis.... haihhhh.... kadangkala memang menyusahkan.... 

Masa sekolah aku telah dicemari dengan memori2x yang buruk dan menyakitkan! termasuk jugak zaman aku belajar diploma n degree... ada orang yang benar2x busuk hati sehinggakan buat aku tak nk ingat semua tuh! Aku memang taw sakit dan buruk tapi smp sekarang kalau org tanya aku tak ingat apa yg depa buat!

Termasuk la semua orang yang pernah menyakitkan hati aku, buli aku, aniaya aku, pulaukan aku dan buat macam2x benda buruk kat aku... biar apa pun yg korang buat aku mmg dah maafkan korang semua... tp memang aku masih terasa hati dengan semua tue...

Tapi sebabkan benda2x nie semua bg effect buruk terhadap ingatan aku... Aku dah jadi seorang yang pelupa... Macam2x aku dah terlupa... orang baru cakap aku dah lupa....

Mungkin aku paksa utk delete semua memori2x yg menyakitkan tue sehinggakan termasuk memori2x baru... Rasanya aku kena g jumpa pakar psikiatari nie... sebab aku jadi teramat sensitif! Aku cepat nk menangis! Aku tak boleh kena marah! Aku cepat sentap bila orang kritik aku! 

Yang aku paling tak suka aku jadi seorang yg pelupa... Mungkin aku kena bermula semula membaca Al-Quran... Dan menjadikannya sebahagian dari hidup aku... Semoga aku mendapat kekuatan itu... Aku ingin simpan semua memori2x baru yang tercipta supaya menjadi kenangan yang terindah... bersama keluarga, kawan-kawan, dan dengan si 'dia' yg tersayang....

My memory now really limited.... It's like hard disk that have to reformat again due to broken! :(

Kepada sahabat-sahabatku yang tersayang, aku minta maaf if tak ingat perkara-perkara yang penting yg sepatutnya aku ingat! Sila ingatkan aku kalau aku terlupa...

Sebab tue sekarang nie aku perlu menulis supaya aku ingat apa yang terjadi....It's like a diary to me... but not all i write in here... the privacy i keep it privacy... 

A walk to remember.... Irina 

3 comments:

  1. salam irina...
    dah pernah tengok Korean Movie ''A Moment To Remember''..
    movie paling besh saye pernah tengok pasal seorang wanita yang pelupa n kerana sikapnya yang pelupa die telah berkenalan dengan suaminya yang cukup penyayang...
    malangnya di akhir movie tu rupenye die menghidap penyakit alzheimer...
    a very touching story..
    apepun saye pun kerap terlupa sesuatu perkara...
    mungkin kite kena rujuk balik apa yang kita telah amalkan dan ape yang kita makan...
    PEACE...

    ReplyDelete
  2. wslm miss si mata merah jambu...
    Will download the movie... thanks yea dear...
    Thanks for the comment, Irina really appreciate that... kadang-kala rasa cam tensen tapi tue la.. berbalik kepada apa kita makan dan amalkan... memang betul... :)

    ReplyDelete
  3. ye setuju jugak.. kalu kita kerap baca quran selalu2, bolehla jugak kurangkan penyakit pelupa kita tew :)

    ReplyDelete

Followers