Monday, May 16, 2011

Isi Hati Irina: Jealousy??


Sebabkan mata masih tak mengantuk pada pukul 4 pagi nie rasa macam nk menulis sesuatu... 

Tadi masa kuaq ngan en bf terkuaq la pasai hal2x jeles menjeles nie... Patut ka rasa cemburu nie? Kan orang selalu kata yang cemburu tue tandanya sayang? Ceh, asek dengar kata orang ja, bila kata sendiri nk jadi "qoute" utk org len pulak... :)

Hurm... bila kita single kita bebas nk kuaq dengan sesiapa pun dan bila2x masa pun... yela takdak sapa nk hingaq or tak dak sapa yg risau kat kita kn? So nk kuaq n balik bila pon takdak org peduli... Semua buat keputusan sendiri...

Nie bila dah decide couple dah tentunya ada orang yang rasa bertanggungjawab pada kita kn? Dia risau sebab sayangkan kita kn? Then sebab tue la kena repot setiap apa yg kita buat! Tapi dia kn belum sah lagi pasai apa nk habaq apa kita nk buat kan? Tue biasa la orang mesti bantai camtu kat aku punya kn? wakaka... by the way takdak la aku p habaq semua yg aku buat... aku rasa yg mana aku perlu habaq aku habaq la.. sebab kita dah decide utk percaya each other... 

Nie la masalahnya bila bercinta jarak jauh nie... memang kena percaya pun... yang dekat pun dok main kayu tiga yang jauh nie lagi la kn? isk asek2x buruk sangka cubala bawak2x pikiaq yang baik2x sket... nie dok asek pikiaq yg tak elok otak pon tak elok la nanti... cepat busuk dan rosak nanti dah jem kepala otak sebab diri sendiri yg bg rosak... Actually both will feel the same way... sebab tue both kena percaya pasangan masing2x...

Kita dah tua aih, tak dak masa nak bermain2x lagi... Yang masih muda tue okay la kot, dok susun atuq marka... n dok pilih mana yang hensem or banyak duit utk jd bf... ha br boyfren taw.... untuk tabuq duit keliling dia... yela best taw ada bf macam tue... tunjuk ja dpt... hahaha... tak penah la aku tunjuk dpt.... sebab aku nk aku beli sendiri la...

Aku pun rasa cemburu jugak kadang2x bila marka lama dia walaupun dah menikah tp terasa jugak sebenarnya... walaupun hanya komen kat fesbuk, tp haihh rasa membara dalam jiwa nie.... tak serius pon... biasa la cemburu kn?

For what i've learn, if we love someone need to feel jealousy to show off how much do you love and care the person. But don't drag yourself too hard. Akan makan diri sendiri nanti...

Senang cerita kalau kita nk orang jaga hati kita, kita pun kena jaga hati orang tue jugak... kalau kita x nk dia keluar dengan sum1 else, kita pun jgn keluar jugak unless ramai or keluaq yg tak menimbulkan syak wasangka...

Betul tau kalau cemburu tue tandanya sayang... tp jangan la melampau sgt cemburunya... nie sampai nk tgk bola dgn kwn2x or lepak minum pun tak boley pe hal... sok kawen pon still benda yg sama... tp jangan la smp naik lemak pulak kn? yela dah bg permissin utk keluar kena la guna peluang yg diberi tue dengan sebaik2xnya.... bukan menggunakan dengan tujuan lain yea...

Aku suka berfikiran positif dan tulis benda2x yg positif sebab baru aku akan rasa macam lega sgt! rasa beban tue tak dak... rasa tenang saja.. 

Nasihat aku... menulislah dari hati baru kita rasa betul2x ikhlas apa yg kita nk sampaikan walaupun mungkin ada pihak2x terasa aku minta maaf okay.. i'm just ordinary person... mungkin jugak ada orang tak suka n tak setuju apa yg aku tulis nie... tp ingatlah dalam 10 orang setuju mungkin sorang tak setuju... 

Aku bukan nk hrpkan org bersetuju dengan apa yg aku tulis... dari awal aku create blog nie hanya nk sampaikan apa yang aku rasa... bukan org lain rasa... wakaka... pandai jugak aku nie buat lawak... haha

Okay la smp sini dulu lah.. dah hampir kul 5 pagi ... adoyai mata tak mengantuk lagi sebab tadi pekena tea kat old town... daa.... 

Irina

No comments:

Post a Comment

Followers