Sunday, May 15, 2011

Isi Hati Irina: Mencari yang terbaik!

THE BEST!!!

Kekadang aku menggaru-garu kepala yang tak gatal nie. Kenapa perlu mencari terbaik! Aku rasa dah byk kali aku ckp pasal terbaik nie kn?

Aku pernah tulis dalam dua entri pasal terbaik nie:

Pada aku, aku nilaikan terbaik dari diri aku sendiri. Aku tgk diri sendiri adakah aku "deserve" dpt yg terbaik?

Kita tak boleh menilai sesuatu kebahagiaan dari segi wang ringgit dia ada, aku tgk org yang sederhana lebih bahagia. Sebab ada masa untuk keluarga, ada ketika susah dan senang, sama2x ada dlm jatuh bangun.... rasanya dari tue lagi bahagia dari sama-sama sibuk mencari wang ringgit sampai keluarga terabai. 

Aku tak kata yang kaya wang ringgit tak bahagia, sebab sekarang nie semuanya kena duit kn? Sampai nk kencing berak pon dah kena duit! So, if ada duit lagi la boleh mencambah kasih-sayang kn? Boleh bg apa yg pasangan nk! Boleh buat surprise at anytime tanpa perlu memikirkan pasal bajet! Cuma masa jer kurang bersama keluarga. 

Aku malas nk bertekak dengan orang if orang tue sebenarnya tak bagus mana pun tapi mengharapkan semua yg terbaik. Nak yang terbaik dik oiii haruslah menjadi yg terbaik jugak! jangan harap dok jual muka yg lawa saja! esok2x nie hang dah tua dia cari lagi yg muda dan lawa okay! Dia pun taw hang mau duit dia saja... 

Memang tak payah suluh, dah nampak terang dah hang memang nk duit saja kn? Sbb hang tak mau susah lepas kawen nanti, Zaman sekarang nie dik non oii, perempuan nie kena berdikari bukan gheja mintak duit saja. La nie dia suka tak pa esok2x nie dah dia naik cemuih(bosan), dia p la cari pompuan yg educate, pandai bawak diri dan semestinya lawa utk dia... dari yg reti melawa dan mengabiskan duit dia saja...

Nak cantik lawa pakai duit sendiri la.. ingat yg pasangan kita tue byk tanggungan dia selain utk "kecantikan" awak tue... Dia nk byr rumah, bil2x, kereta dan macam2x benda lg... abis tue tak saving ka? mana taw esok2x nie kena vss ka, buang gheja ka? sapa nk bg duit? 

Tgh kita ada duit memang ramai dok keliling kita macam semut tp esok2x nie dah tak dak gheja, dok pinjam sana sini rasanya gula dok promote pon tak dak sapa mau dah... hilang terus semua...
Sekali lagi aku nk cakap sini, utk dapatkan yang terbaik, tgk diri sendiri dulu! Jangan esok ditinggalkan tanpa duit dan keje pon tak dak kn? 

We as women have to backup ourselves! We should have our own saving, car, house... So, if anything happen we already can survive. 

Bukan aku mendoakan yg tak baik tapi kita kena pikiaq masa hadapan yang sungguh mencabar. 

I think that's all for me now. Semoga dipermudahkan semua urusan kita. Aminnn...

No comments:

Post a Comment

Followers