Thursday, March 10, 2016

#tb Difollow

Assalamualaikum,

Ala biasanya kan aku akan menulis kalau mood kurang baik. Its good to channel the feeling dari p maki hamun orang kn?

Nie cerita zaman bujang aku dulu. Nak kata ligat pon daklah sebab aku memang suka berjalan.

Satu hari tu baru balik dari Tanjung Bungah lalu area Jalan Utama nk Jalan Residensi utk balik rumah melalui greenlane. Ada sebuah kereta nie follow rapat. Aagak lama jugak dia follow dan aku mula cuak sebab drive sorang-sorang. Masa nie petang so masih cerah.

Then kat jalan Residensi (Depan GH) kalau hampa taw jalan dia besaq dan one way. The car potong dan rapat ke tepi kereta aku sambil angkat2 tangan. Oh Mamat so mls la layan dan masa yang sama aku risau jugak kot2 ada yg x kena dengan kereta aku. 

So aku laju2 dia pon pon follow laju. Dok sebelah lagi angkat tangan (Oh nk mintak no hp rupanya). So mmg aku bawak laju lagi la (Aku drive Myvi jer dia myb Civic kot) Ala2 sence Fast n Furios kot. 

Sebab dah macam tak larat dia dok p hambat p hambat mai kot tepi aku bawak laju2 then dia dah betul2 kat sebelah aku (sambil tengok cermin belakang clear) aku terus tekan break. Jadi sebab dia di lorong kanan dan ada kereta dia terpaksa meneruskan perjalanan.

Bye2 Bye Abam. Aku pon boleh bawak keta dengan bertenang dan aku pakai jalan tikus utk balik rumah sebab takut tetiba abam nie tunggu kat depan pulak.

So, moral of story kalau ada orang nk mintak no tepon ka cari tempat elok sikit macam tempat terbuka jangan la sambil jalan kat lorong or bawak keta (jalan sunyi). Paling mudah bawak kereta sampai balai polis terhampir.

Itu jer la ceritanya. Nanti aku cerita pulak ditahan oleh duda di tepi jalan (nk ngorat kawan aku si anak mami). 

Okay lega dah... rasa marah semua pon hilang.

Sekian dulu, Wslm.

No comments:

Post a Comment

Followers