Monday, March 14, 2016

Natural Vs Natural

Assalamualaikum...

Hari ni rasa mcm happy sgt nak share pasal natural beauty dan flawless ni...
Macam muka aku ni adalah combination yang mana ada masanya adalah berminyak dan ada jugak part yang sgt kering sampai mengelupas. Most of it kat tepi hidung dan bawah mulut. Hitam sbb kering sgt.

Pasal product ni rasanya apa yg aku x cuba lagi? Yg ada AHA? Yg ada Susu Kambing? Yg ada T3 Oil? Yg ada Scrub? Dari mahai ke murah... Paling mahal penah try Biotherm tapi biasa2 jerla dan tak mampu nak maintain. Mahai sgt.

So disebabkan muka dah menjadi teruk dan aku tak mampu la nak makan kolagen yg mana juga perlu mantain tetiap bulan jadi kawan2 aku suggest back to nature. Use only natural product.
So baru seminggu aku dapat rasa muka aku start glowing. Tapi masalah pori2 terbuka blm lagi berjaya diatasi. Sabarlah kan bary seminggu kan. Dah muka rasa lembab sgt.

So kawan aku suggest:

1. Cuci muka dengan oat. Letak air sikit then cuci biarkan dlm 10 sec baru cuci muka.

2. Scrub muka dengan tomato yang diletakkan gula. Scrub pelan2 dan biar sekejap then baru basuh. Scrub ni tak boleh selalu nanti rosak kulit muka. Tp don worry semua natural kan?

3. Then pakai toner (diganti dgn VCO - virgin coconut oil) n jangan sesekali lupa pakai Sunblock. Ini adalah keperluan. Kalau yg paling mahal pon adalah sunblock yg harga paling adalah RM30++.

Ps: Buat masa ni aku cuma try no 1 & 2. Baru nak beli Vco yg elok dimakan dan juga sebagai toner. La aku pakai toner dan krim(sunblock spf18) sedia ada. Member nk beli pure Vco dari kilang. Dan Argan Oil pon elok jugak.

Ini adalah hasil selama seminggu. Real pic bukan 360 ye. Nampak biru lebih glowing kn? :P

So kalau ada yang masalah teruk better back to natural sebab lagi banyak guna bahan yang mempunyai kimia muka akan terhakis dan makin teruk. 

So kos utk beli oat dan tomato sgtlah murah kn? Nak maintain pon takdak la sakit sgt poket bulan2. 

So apa lagi mohon g pasar beli sekarang.

P/s: jangan lupa gunakan ais utk letak di kulit muka selepas cuci muka utk mengecilkan pori2 muka. yg nie i pon belum buat.

No comments:

Post a Comment

Followers