Tuesday, May 22, 2012

Isi Hati Irina: Bila si gedik cemburu!

Assalam,

Hari nie tajuk agak seronok aku nk tulis smp tangan kebaih. Geram betoi kat budak gedik sorang tuh.

Ceritanya macam nie. Ada la sorang minah ntah mai dari planet mana ntah tetiba memunculkan diri masa kenduri tunang adik aku. Aku nmpk x berenggang dengan kazen aku nie. Jd aku buat andaian awal pompuan tuh adalah gelpren kepada kazen aku yg sgt hensem itu. Okayla rupa bleh tahan.

Tapi yg x syok tuh muka dia asek masam macam nk lempang pon ada. Dah mai ghumah org toksah nk tunjuk lagak sgt bleh? Senyum la apa ka. Masalahnya kami adik beradik dan kazen2x suma jenis rapat dr kecik. Memang dah macam adik beradik yg ramai. Tak perlu la hang nk cemburu dik oii...

Lepaih tuh aku terjumpa lagi masa kenduri kazen aku baru nie. Awai tahun arituh la. Depa dua jadi salah sorang pengapit la. Tp muka dia memang lahir2x dah memang macam tuh kot. Muncung bleh sangkut hanger! Geram aih. Then masa kami dok sembang bagai nk rak dia pon ada kat satu meja. Pastu dok buat muka. Rasanya cemburu lar tuh. Hello kami nie lagi tua dari boypren hang tuh yg kami anggap adik okay.

Geram aku. Aku nk nasihat sikit la buat hampa yg muda2x pastu dok ikut boypren ke sana ke mari dan konon akan sehidup semati kn... G rumah orang buat perangai elok2x, tunjuk la perangai yg baik. Nanti balik nk marah ke majuk ka buat la. Nie dok buat perangai dlm majlis org, hang dijemput ka? Isk geram pulak aku nie ha...

Kes yg terbaru dia dah putuih ngan kazen aku n dah ada boypren lain. Pompuan hat lagu nie bukan stok buat bini. Lepaih tuh angkut makpak toknek suma mai serang umah makcik aku. Siap dok buat drama minggu ini pulak tuh. Sian makcik aku dah la pening pale nk kenduri anak lagi bape minggu. Si menantu yg anak hantu lak buat hal. Memang la x layak buat menantu pon sebab tak kawen lagi brani buat macam tuh. Tolong la jaga maruah org sama.

Isk tapi lega sket la dia x jadi salah sorang kazen kami. Kalau tak memang melungai nk tgk. Sian kat kazen aku la susah nk lepas smp tak terurus skg nie. So, misi utk mecari awek utk dia. Kalau bleh yg ada agama la walaupun tak baik sgt. At least org ada agama nie tak gamak nk jatuhkan maruah orang, dok maki hamun macam takdak agama. Slow talk elok2x. Bincang bg elok bukan p serang umah orang.

Benda nie menjadi iktibar jugak utk aku hadapi masa depan. Asalnya sebab cemburu ja smp nk putuih2x. Jadi drama pulak. Nak cemburu biarla bertempat. Kebaih abis dah tangan kaki suma.

Lega sket dah lepaih kat sini. Yela benda2x melibat keluarga nie tak bleh la cita direct. Kang ada terasa hati dan sebagainya. Nk ckp pon kena bertapis.

Okayla, Sekian, Wslm.

No comments:

Post a Comment

Followers