Friday, February 10, 2012

Isi Hati Irina: Ramah!

Kali nie betul2x aku nk bebel. Mencanak idea dlm kepala otak nie.

Kisah sebenar yea! Takgunanamasebenar...

A: Si isteri orang (Perempuan la yea)
B: Si tunang (lelaki)

A & B pernah berkawan rapat masa sekolah dulu dan mungkin pernah menjadi pasangan kekasih ketika itu. Persahabatan itu x pernah renggang sehingga A berkahwin. Myb dah jodoh A dgn orang lain kn? Or terputus hubungan.

Selepas wujudkan teknologi yg canggih manggih seperti friendster, facebook dsb telah merapatkan kembali hubungan mereka yang mungkin 10 tahun terpisah. ewah!

Lebih kurang camtuh la... cerita so kena reka sket...

A telah mendapat 2 cahaya mata yg comel dan baru2x nie B dah melangsungkan pertunangan dgn orang jauh...

Tetapi itu tidak menjejaskan kemesraan mereka di laman sosial. Kadang2x mungkin mereka terlupa mereka itu seorang isteri barangkali? Tidakkah si suami menasihati si isteri lebih berhati2x ketika menulis utk menjaga aib dan juga maruah keluarga atau yg lebih penting maruah seorang suami?

Wajarkah mereka menggunakan darling, dear, sayang selain suami/isteri? Mungkin juga B masih tidak sedar bahawa dia juga akan menjadi suami suatu hari nanti. Dan apakah dia akan terima jika si isteri bersayang2x di laman sosial yg mana banyak byk mata2x yg memandang. Akan mengundang fitnah.

Tak salah juga si pembaca sebab dah awak sendiri yg menjaja maruah sendiri kat situ. So, jgn salahkan orang lain. Muhasabah blk diri sendiri.

Alasan yg plg best sebab dia terlalu ramah dan semua orang disebutkan sayang, dear, darling....

Ramah??? rasanya kalau lah pasangan dia yg buat konfom petir halilintar menyambar. pastu ada pulak batu api yang menyampai kn?

Harap sgt si A & si B sedar akan status masing2x. Isteri orang tuh B oiii.. Jaga la bahasa sket... Kalau yea pon si A nie terlupa akan statusnya tolong ingatkan... bukan seronok bermanjaan di situ....

Geli pon ada. Nyampah pon ada. Seolah2x depa hidup dlm dunia sendiri.

Apa tak sporting la???? Hello maruah bukan kira sporting ka tak? Orang menilai dan nmpk apa yg awak buat.

Semoga mereka cepat tersedar dan beristighfar byk2x.

Perkahwinan bukan utk satu jam, satu hari, tapi utk seumur hidup.

No comments:

Post a Comment

Followers