Monday, September 26, 2011

Isi Hati Irina: Ya Allah SWT, jika aku jatuh cinta...

Ya Allah SWT, jika aku jatuh cinta,
Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,
Agar bertambah kekuatanku mencintaiMu
Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang bertaut padaMu,
Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.
Ya Rabbana jika aku jatuh hati
Jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada hatiMu
Ya Rabbul Izzati jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu
Ya Allah SWT jika aku menikmati cinta kekasihMu
Janganlah kenikmatan itu melebihi
Kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu
Ya Allah SWT jika aku jatuh hati pada kekasihMu
Jangan biarkan aku bertatih dan terjatuh
Dalam perjalanan jauh menyeru manusia kepadaMu
Ya Allah SWT jika kau halalkan aku merindui kekasihMu
Jangan biarkan aku melampaui batas  sehingga melupakan aku
Pada cinta hakiki dan rindu abadi  hanya kepadaMu
Amin

No comments:

Post a Comment

Followers