Thursday, June 11, 2015

Beriadah bersama puteri di Bukit Dumbar

Assalamualaikum,

Salah satu tempat untuk beriadah atau nama lainnya sesuai utk aktiviti jogging, bersenam, berlari-lari, dan bawa anak adalah di Bukit Dumbar, Penang. Dekat jer dari rumah. Rasanya 5 minit jer dari Tesco Jalan Tengku Kudin yg tepi highway tu. Tapi kena masuk kot Jelutong.

Memang rasanya hujung minggu x pernah lekat kat rumah sebab abah dia nie mmg kaki berjalan. Dari bujang dulu dia mmg rajin berjalan jadi smp ada anak nie mmg x lekat dok rumah. Yelah baru sorang kn? Tapi jenuh la nk terkejar2 buat kerja umah lepas balik berjalan.

So nie gambar-gambar puteri yang nmpk sgt happy bila tidak dipegang dan dilepas bebas macam burung. Biasa la perangai mak-mak nie semua pon risau. Satg lari2 jatuh ka? Luka ka? Satg jatuh tangga ka... Tapi biar la sesekali dia jadi budak sat. Ala aku dlu budak pon lagi nakai kot kn?

So, biarlah dia menikmati zaman budak dia. Weekdays amek balik keje dari umak mak terus balik umah. Tukaq pampers bancuh susu dah ajak dia lena. Kadang sedih sgt sebab budak tuh nk ajak main tapi abah dia pon dok marah2 suh lena. Yela dedua penat kn? Anak nie seharian baru nampak muka mak dengan pak mesti la nk manja2 dlu kn?

Tapi untuk masa depan dia jugak kn? Insya-Allah kalau diberi peluang apa salahnya kn?


Jenuh jugak hambar budak nie berlari-lari..


Dengar instruction dari mama... Comel betoila.. Mcm dlm askar pulak...


Ye abah... 


Nie nk tolong cabut rumput... Mujur xde sampah sarap.. bersih sgt..


Nampak tak semangat dia berlari...


Nice view.. Yg nmpk tuh adalah Jambatan Pulau Pinang


Nie suh dia turun dari ata bukit sampai bawah. Risau jugak si mak nie takut tertomoih... Banyak pulak temucut nie... Depa x trim lagi nie... Cuma bersih la... 


Anak manja sgt!


Berusaha dengan lebih gigih... 


Cantik kn? Memang best sgt! Kalau lari 3 round pon bleh pengsan sebab naik turun bukit... 

Tetiap minggu dok ajak laki makcik jogging tapi dia bawak macam nk p makan angin... Hahaha..

Okay la x lama nk posa dah nie so mmg xde la nk berjogging2 nie. Jom buat amal ibadah dan sedekah apa yg patut.

Sekian dl, Wslm

1 comment:

  1. Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

    ReplyDelete

Followers