Thursday, September 26, 2013

Permohonan Sekolah Berasrama Penuh KPM 2014


Assalamualaikum,

Terasa macam mak mak dah bila isi borang kemasukan asrama penuh untuk adik MH. :)

Now dah x payah susah-susah nk isi borang manual. Semua online cuma kesian jugak kat mak-cik2 n pakcik2 kat kampung yg xde kemudahan internet dan tak tahu pasal IT nie. Yela kebanyakan budak-budak pandai adalah dari keluarga yg kurang berkemampuan. Yg paling genius kat Permata Pintar tuh adalah budak yg kurang didedahkan dengan dunia luar bukannya anak orang-orang kaya yg mampu hantar anak p sekolah budak pandai.

So, sebenarnya genius adalah bakat yang tak dimiliki oleh semua orang tak kira bangsa, agama dan budaya. Kepandaian yang boleh dipupuk dari sebelum lahir lagi dari perbuatan, perkataan dan pemakanan ibu. 

Nk cerita pasal isi borang ja pon dah melalut ke tempat lain dah. Yela walaupun makpak kurang berjaya dalam pendidikan di masa lalu tapi semua makpak memikirkan pendidikan yang terbaik untuk anak-anak depa. Betul kn? Kita akan memastikan anak-anak kita hanya mendapatkan pendidikan yg terbaik kn? Yela dulu segala-galanya kurang kn?

So, Semoga Husnu dapat keputusan yg cemerlang dalam UPSR dan diterima di mana-mana SBP berdekatan. Mak x bg p jauh-jauh. Senang depa nk p tgk nanti. 

So permohonan untuk kemasukan tingkatan 1 ke SBP masih dibuka dan sila layari www.moe.gov.my untuk lebih lanjut. Cari link kat buletin permohonan kemasukan ke sekolah berasrama penuh. Print dlu panduan pengguna untuk memudahkan isi borang. 

Semoga dipermudakan urusan kita semua. Amin...

Sekian, Wslm.

Irina

No comments:

Post a Comment

Followers