Thursday, November 22, 2012

Cantik

Assalam,

Lots of thing to write recently. Ni sebab dok sorang kt umah. Berkawan dgn tv ngan hp saja. Haha. Fren? Ada tp dah kawen kn mana ble buat mcm bujang. Kuaq lepak mamak ka, cuci mata kt alamanda ka, tgk wayang ka, karok ka. After work straight going home. Dah x kuaq smp pg esok p keja. Bukan dia x bg cuma nk elakkn fitnah. Betol jugak kn? Kalau lepak kt mamak tetiba ada ex nampak n tegur pastu ada pulak org nmpk kn dah tmbl fitnah.

Its lot of thing my mind since becm wife. Hv gud n bad day as well. Ala sedangkn lidah lg tergigit kn?

Pasal cantik aku dah pernah tulis kn? Tp i hv lot of thinking since we hv long distance marriage. Theres lot of cute n beautiful ppl at campus rite?

Definisi cantik bg pompuan kampung mcm aku adalah...
Kurus
Tinggi
Putih
Muka runcing mcm teloq
Muka bersih dr jerawat
Gigi putih dan tersusun
Hidung mancung
Makeup natural pun cantik
Dressing simple tp cantik

Pokok kata org cantik buat apa pun cantik. Kn? Tak payah la nk hipokrit yg kata bukan tgk fizikal yg cantik yg penting hati. Rasa out of 100 lelaki myb 1 atau 2 org ja ckp innerbeauty than its physical.

Kalau tak xdela perempuan tak kirala yg bujang atau dah kawen cr mcm2 produk kecantikan. Utk kuruihla, putihla, laser la n memcm la. Tgk je la kt fb.

Aku pun sama dahla saiz pear. Pastu muka jerawat, muka bulat, hidung penyek, gigi x cantik, peha besaq, punggung besaq. Tgk kutuk dr sendiri kn? Bukan nk buka pekung tp just nk bgtaw yg aku pun sama mcm derang dok pk memcm produk nk bg peha kecik, perut kurang buncit. For what reason? Cantik kn?

Aku x bersyukur lg ka dgn apa Allah SWT dah bg? Alhamdulillah aku bersyukur.

Tp tgk org cantik timbul gak perasaan cemburu kt hati kn? Tp soalan perlu dijwb adalah bahagiakah derang dianugerahkn kecantikan sebegitu? Setiap kali berjalan pasti jd perhatian. Tak mcm kita sket pun org x pandang. Kdg2 rasa mcm kerdil sgt diri bila di kalangan org yg cantik2. Slalu rasa rendah diri dan tak confiden. Aku bckp bdasarkn pengalaman aku.

Sehinggakan kita ni hanya dijadikan batu loncatan utk mendptkn si cantik itu.

Husband aku tanya kenapa nak amek ubat bg putih sbb dia tgk ramai yg beli bukan aku na. Aku jwb sbb nk cantik tu ja jwpn aku ada.

Cuba tgk bp ramai org cantik yg bahagia? Sbb derang diuji dgn kecantikan yg dimiliki. Walaupun dah kawen tp masih ada yg minat dan sgp tunggu if bercerai. Kalau x tahan godaan bleh terlupa yg dr dah kawen kn? Yela husbnd x pernah hantaq bunga alih-alih ada pulak peminat misteri yg hantaq bunga dan hadiah. Mesti tersentuh kn dan mula compare ngan husbnd. Nauzubillah, jauhi aku dr jd mcm ni.

Ni antara yg aku nmpk la. Sbb byk pasangan bahagia dr pasangan yg bukan dr golongan cantik dan hensem. Kita pun wisaw org ngorat laki kt kn? Org skrg bukan kisah status.

Minta dijauhkn. Tp betul jugak ckp suami, x pyh nk fkr pasal cantik. Yg penting pandai jaga rumahtangga, jaga solat, makanminum, tuturkata,pergaulan dan byk lg la.

Ok kalau kita dilahirkn cantik bolehkah kt tahan godaan duniawi? Sebb x bolehlah Allah SWT menjadikan kt sbg insan sesempurna.

Mudah-mudahan cantik dalaman akan terzahir pd fizikal. Dont lack ur confidence juz becoz u not beautiful but crlah kecantikan dalaman. Insya-Allah org akan nampak dan lebih hargai dan syg pd kita tanpa bls. Dan x rasa malu pun nk tunjuk kt kat kwn2 dia.

Okay si cantik semuanya, jom solat dl. Dah lewat ni. Love u, wslm.

Irina

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment:

  1. idam cantik? cubalah resipi mudah fungus BBC MARDI Station hanya di MARDI Station CH

    ReplyDelete

Followers