Wednesday, July 10, 2013

Update on checkups 1st Ramadhan

Assalamualaikum,

Bila kita pernah kehilangan pastinya kita akan jaga bagai menatang minyak yang penuh kan? Sama la jugak dengan 2nd pregnancy nie. I take extra careful on food taken and activities that i'm doing.

Hurm so aku memang positive in diabetic so they classified me as high risk mother. Stiker putih dilekatkan warna kuning. To differenciate between the regular and healthy mother.

Apa pon yang jadi aku terima jer. Yela bukan senang nk dapat kn?

So semalam lepas check BSP 3 kali alhamdulillah 4.4(morning), 4.2(lunch), 4.7(dinner). Tp sebab result air gula aku hari tuh dari 4.2 naik 8.2 so aku memang positive kencing manis. It's okay janji baby sihat n mama need to control sugar and carb taken.

Tadi check jantung baby, alhamdulillah dengar kuat dan sihat. :)

Then sebab today dah masuk 23wk so doc suruh g amek injection Kancing Gigi. Aku rasa dulu penah amek kot masa skolah dulu kn? Dulu memang dok teriak-teriak la. Penakut Jarum kn? Actually byk benda jugak aku takut.

Then td memang menggelabah la masa nk injek siap tanya sakit tak. Ala tak sakit cucuk amek darah lagi sakit. It's true! Tp lenguh satu badan la lepas cucuk. Macam nk baring jer nie.

Semalam MH dah temankan jadi hari nie berdikari pegi sendiri. Tak sangka sampai 7.30pg dah ramai menunggu. Huhu. Verangan macam aku sorang ja yang datang awai. Haha.

Okayla selamat menjalankan ibadah puasa ye semua yang disayangi. Semoga dipermudahkan puasa tahun nie dengan si AS dalam perut mama nie.

Semoga Ramadhan kali nie lebih bermakna bagi kita semua. Kita sgt bertuah kerana masih bertemu Ramadhan utk mencari pahala yang lebih dari bulan yang lain. Insya-Allah banyakkan ibadah kita di bulan nie.

Semoga my sayang terus membesar dengan sihatnya.

Sekian, Wslm.

Irina mommy to be.

No comments:

Post a Comment

Followers