Thursday, July 18, 2013

VCO- Virgin Coconut Oil - Masalah sembelit ketika hamil


Assalamualaikum,

VCO- Virgin Coconut Oil

Nie sharing saja ye bukan nk menjual barang or anything. Sebab aku memang susah nk beli produk-produk kalau aku x berani nk cuba. 

Aku dah consume VCO nie seminggu. Tujuan aku consume sebab aku memang ada masalah sembelit yang sgt teruk masa mengandung nie. So setelah baca testimoni berbagai-bagai blog dan org yg mencuba jadi aku kuatkan diri utk mencuba. Sebab VCO boleh menjadi pelincir masa nk bersalin nanti. So dah x perlukan air selusuh lagi.

Aku baru jer consume masuk bulan posa nie sebab dah lama nk beli kebetulan pulak beli masa bulan posa nie. Macam taw2x jer bulan posa nie kurang minum ayaq kn? So, memang confirm la menangis kat toilet sebab t**k keraih. Serius aku pernah dok kat toilet ofis sampai dekat 40 minit. Ya Allah azabnya aku rasa.

Alhamdulillah sekarang nie bila ke toilet sgt mudah keluar! Coih macam tuh jer keluar. Hahahaha. Aku tak tipu. Betul nie. Memang aku kurang minum ayaq bulan posa nie. Yela malam kul 9 lebih aku dah tdo, 5 pagi bangun. Memang x sempat la nk langgah ayaq 3 liter kn?

Memang aku risau sgt sembelit masa bulan posa nie. Sebelum posa aritu (sebelum aku consume VCO nie) aku pernah teran smp risau takut pulak baby keluar sekali. Moga dijauh kn? Sebab aku dah makan segala buah bagai tp kesannya sugar dalam dalam aku yang naik sebab buah kn manis. Yela makan byk2x la nk senang Uh-uh. 

So buat masa nie kulit semua xde perubahan sgt pon. So aku x berapa kisah since jerawat pon macam x mau naik kn? Aku lebih pentingkan yang dalam nie jer dan utk aku jugak. 

Org lain dah consume benda nie bertahun-tahun sebab katanya boleh mencantikkan kulit, stabilkan hormon, kuruskan badan dan lain-lain.

Tp aku consume sebab memang aku perlukannya! Haha sgt best kot bila ke toilet. 

Aku share sket khasiat VCO nie. 

VCO adalah Virgin Coconut Oil or dalam bahasa melayunya Minyak Kelapa Dara. Kalau boleh buat yang fresh lagi bagus taw. 

•MENGURANGKAN BERAT BADAN
• menghilangkan parut jerawat & strecthmark
• kulit tidak mengalami sebarang masalah jerawat, berminyak & juga kering
• melembutkan kulit muka dan memberi perlindungan dr sinaran matahari
• Pengurangan kenaikan jerawat
• Mempercepat penggantian sel-sel mati dgn yg baru
• melambatkan proses penuaan
• mengatasi masalah kerosakan gigi
• melindungi tubuh drpd kanser payudara & kanser rahim
• mengurangkan risiko serangan sakit jantung dan darah tinggi
• melindungi diri dari serangan osteoporosis
• melegakan pernafasan (mencairkan kahak dan membersihkan laluan pernafasan dan kerongkong)
• membunuh kulat, bacteria dan virus atau sakit kulit pada kemaluan (keputihan)
• amat baik bagi mengatasi masalah monopos wanita
• melawaskan pembuangan air besar dan kecil
• memperbaiki pencernaan & penyerapan vitamin2
• meningkatkan tenaga dan daya tahan fizikal, mental
• PMS akan teratur
• Mengurangkan berat badan bg seseorang yg ada lebihan lemak sahaja
• Mengurangkan tidur berdengkur
• Batuk dan selsema cepat hilang
• Memperbaiki kandungan asid dalam rahim.
• Mengekalkan fungsi tiroid yang sihat.
• Bagus untuk kulit sensitif (gatal2)
• Pengambilan Catalyst VCO bagi Wanita Hamil - VCO SANGAT BAGUS DIAMALKAN SEWAKTU SEDANG HAMIL, DALAM TEMPOH BERPANTANG DAN MENYUSUKAN ANAK!US

Cara Pengambilan Catalyst VCO. ia boleh digunakan dengan 2 cara:-

• Makan atau sapu di permukaan kulit (untuk masalah kulit muka)
• Boleh juga dicampur dengan foundation sebagai makeup base

Makan 1 biji 2 kali sehari (pagi dan malam) atau 2 biji sekaligus, selepas/sebelum makan.  Seelok-eloknya diambil bersama air suam atau air kosong.

Untuk sapuan di muka, lubangkan bahagian soft gel menggunakan jarum atau gunting dan sapukan pada permukaan kulit. Boleh dilakukan sebelum tidur malam selama 15 minit atau dibiarkan sehingga pagi.

VCO Catalyst disahkan HALAL oleh JAKIM (Malaysia) dan dikategorikan di bawah kategori makanan tambahan bukan ubat-ubatan(KKM).  Numb KKM bagi Catalyst Collagen : KKM Ref : 163/S/25 Jld 125.  Buatan Malaysia & Keluaran Bumiputera

VCO adalah ”Virgin Coconut Oil” atau minyak kelapa dara. Minyak kelapa dara yang diproses tanpa menggunakan haba atau kimia menyimpan pelbagai khasiat yang tidak diketahui umum. Kelebihan Catalyst VCO ialah ia menggunakan 100% bahan semulajadi yang sangat bagus diambil sebagai supplement tambahan terutamanya untuk kulit.

Itu jer aku nk share. Satu lagi benda yang xde KKM aku memang x berani nk cuba sebab banyak gila supplement yang xde KKM. Aku ambil yang mana baik utk diri aku. Mana-mana brand VCO semua pon sama jer khasiatnya. So ikutla nk beli yang mana pon. :)

Okay itu jer nk share hari nie. Sebab sepanjang puasa memang aku rasa bertenaga walaupun dok bawak budak. Ha, apa-apa supplement pon seeloknya diambil lepas 4 bulan ke atas if pregnant. Sebab 1st trimester memang sgt kritikal untuk cuba apa pun. Yang penting jgn lupa makan asid folik untuk perkembangan otak baby ye.

That's all for now.

Love Love Love.

Irina

No comments:

Post a Comment

Followers