Monday, September 5, 2011

Isi Hati Irina: Oh... Skandal!


Aku tak bleh tdo mlm nie dan terasa nk bebel pasal perkara macam nie! Tajuk hari ni adalah skandal  yea!

Skandal nie kadangkala utk suka suki tapi kadangkala dpt merosakkan perut , hati, jantung dan limpa orang lain!  Betoi tak?

Kenapa perlu ada skandal? Sejarah membuktikan bahawa skandal adalah bertujuan untuk mengisi kekosongan tatkala si dia yang jauh di sana dan si sinun dekat di depan mata! Jadi boleh la ajak jd peneman di kala kebosanan kn?

Siapa yg takde skandal? Wah baiknya kan dia tuh kn? Tapi awak kena ingat yea, kalau kita dah memilih utk berkomitmen maksudnya selepas dah bawak jumpa family, beradik2x, kaum keluarga dan sahabat handai, maksudnya semua org yg kita rapat dah kenal, jgn dok cari pasal nk berskandal!

Mungkin pda awalnya hanya nk mengisi kekosongan tp bertepuk sebelah tgn takkan berbunyik kn? Ce tepuk tangan ke dinding! sakit tak? haih!!!

Aku paham perasaan pasal skandal nie! Sebab ada yg dah ada wife, gf pon masih dok sibuk nk ber'sms' ajak deting la bagai!

Tapi bukan la aku nk cerita kata aku nie baik  sgt kn? Cuma bila kita dah ambil keputusan utk serius, buangla perangai nk berskandal tuh!

Ramaila aku tgk org berskandal nie! Tak bahagia ka dengan pasangan memasing? Yang dah ada hubby tak takut ke dosa sebab nusyuz? Yg da ada hubby tak puas ka? yg dah ada bf/gf apa lagi yg korang cari sebenarnya? Nk cari yg macam mana sebenarnya? Nk cari sehebat Rabiatul Adawiyah tp perangai?

Cermin diri sendiri dulu yea... Hargailah orang di sisi yang selalu menyokong kita masa susah n senang! Kawan gembira memang bersepah! Tapi kawan menangis???? Mana????

Jangan meratapi sesuatu bila dah hilang!

If you lose someone because your own fault, you deserve it! That all i want to said tonight!

Irina

10 comments:

  1. Jujur terus selepas setia

    ReplyDelete
  2. kadang2 jadi xpaham :) setia bagai nak rak.. xkuar dgn sape2.. xmsg ngan sape.. kuar dgn perempuan je.. alih2.. da boipren yg crik lainn.. hancur luluh hati..

    ReplyDelete
  3. dah dasar lelaki tetap lelaki... Kita boleh percaya tapi jgn berikan 100% kepercayaan kepada dia... takut nanti dikhianati dan langsung tak bleh nk percaya sesiapa lagi...

    ReplyDelete
  4. dont judge the book by its cover..
    ada sebab nk berskandal dan ada sebab allah bg dugaan skandal. sume bergantung pada psgn.. kt xtau cite so jgn judge dr yg kt nmpk je.. tq

    ReplyDelete
  5. ada sebab nk skandal? so, jangan mengamukla kalau u yg terkena! It's juz my 2 sen!

    ReplyDelete
  6. owhh no scandal2 pls.. lebih2 lagi bg jenis yg setia. once kita committed with someone or declare as bf/gf (terutama yg diketahui family n member2, n bukan yg sesuka declare time chatting on9), adalah bagus kalau kita elakkan/jauhi terus bab skandal ni.
    sama ada menCARI SKANDAL/ menJADI SKANDAL org mahupon m'HUBUNGI EX- itu ya..fikirlah sendiri..
    dunia bagaikan roda, hari ni kita mganggu hubungan org, tak mustahil nanti kita plak yg kena. itu sebagai usaha kita untuk menjaga hubungan baik dgn pasangan kita jgak. bg yg belum ada pasangan,anggaplah itu sbg bekalan dan hadiah istimewa utk pasangan kita nanti,shows that kita jujur dlm cinta dan p'hubungan. Semoga kita saling berbahagia dengan pasangan kita yg sah :)

    ReplyDelete
  7. kita mencuba yang terbaik... mungkin dengan ada scandal menguji tahap kesabaran, perasaan sayang dan cemburu pasangan... mungkin ada perangai kita yang dia tak suka so dia cari la orang lain yang dia lebih selesa utk hanging out, cerita masalah dsb.... mungkin jugak pasangan jauh di mata, so utk mengisi kesunyian di hati... kita pon tak tahu kn... hanya orang terbabit jer tahu... yang lain kita berserah kepadaNya....

    ReplyDelete
  8. x salah berskandal ni kalo partner sendiri x kisah kan.. die jd salah bile sesuatu pihak tu nak cover2 hide2 sorok2 skandal masing2 & berskandal melebihi batasan.. pastu kantoi.. better to be transparent and accountable.. cewahh..

    ReplyDelete

Followers