Tuesday, December 25, 2012

Emosi T_T

Assalam,

Sayu sgt bila abah n mama dah blk. Rasa macam dulu masa depa mai melawat kat asrama. Hish, da beso2x nie pon sensitip sgt kn? Anyway aku sgt bersyukur sebab ada parent yg sgt prihatin n sayang aku. Kekadang tuh rasa mcm depa sayang aku lebih. Haha verangan je la x padan ngan anak sulung kn?

Tp memang abah aku pernah ckp aku nie paling manja dalam family dari adik-adik aku. Haha. Nk buat cemana kn?

Aku ingat lagi masa aku kena masuk spital arituh. Anyway aku dah masuk awal kul 3 pagi tp dlm kul 6 pagi cam tuh br gtaw parent aku n adik-adik aku. Terus depa amek cuti n mai kat aku. Masa aku kena tolak masuk bilik OT depa sampai kat hospital. Dengan x makan lagi depa tunggu smp aku keluaq bilik OT. Sebak sgt tgk depa. Tp aku br taw jer abah cita ngan aku semalam. Ayaq mata nk menitik tp ditahan jer.

Nie aku gtaw depa aku dpt tukaq dan kebetulan memang depa nk mai sini ada kenduri anak kazen aku. Siap bawak kotak-kotak dah. Tak payah gaduh nk cari. Siap belikan plastic hitam bagai. Siap tlg packing kn? Aku kn dok serabut x taw nk pack mana dulu. Yela husband jauh kn? So nk kena buat semua sendiri.

Smlm pulak aku p kelas menjahit so mama n abah decide nk p GM klang. Tak semena-mena jari abah terkepit kat pintu keta. Abis tgk smlm darah masih menitik-nitik walaupun berapa jam dah. Tp abah tahan kan ajer. Ayaq mata bergenang lagi.

Smlm abah ckp nk punggah barang masuk keta tgh malam sket jadi aku pon letih sgt seharian belajaq menjahit tertdoq la awai sket n ingat nk tlg la abah angkat brg masuk kete. Terjaga kul 2 pagi dengaq org dok angkut brg tgk2x dah abis dah abah angkat barang. Dengan jari berbalut. Besaq kn pengorbanan depa. Ya Allah selagi aku hidup aku akan balas jasa depa.

Td masa nk balik pon tgk kereta penuh barang-barang aku tp sikit pon x merungut. Mana lagi aku nk dapat parent macam nie kn? Sedih betul.

Semoga perjalanan pulang mereka diberkati oleh Allah SWT. Love them soooo much, Speechless nk ckp lagi.

Wslm,

Irina

2 comments:

  1. Memang besar pengorbanan ibubapa...oleh itu jagalah hati mereka saat mereka masih ada. ...andai mereka sudah tiada hanya kerinduan dan doa yg nampu kita berikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya-Allah takkan sakiti mereka dan terus buat depa happy.

      Delete

Followers