Wednesday, October 26, 2011

Isi Hati Irina: Nak sambung belajarla..

Ape la pagi2x dengan mata sembab baru smp dari putrajaya nie tetiba kata nk sambung belajar kn? Sebab dpt motivate dari my lovely cousy yg baru sambung PHD kat London kot. 

Bagus kan dia? Tapi nk belajar nie perlukan pengorbanan dari segi duit, masa dan usaha. Tanpa semua tuh kang belajar sekerat jalan jer. Tambah nanti bila dah mula ada komitmen.

Tapi kn nk kawen dulu tahun depan. Myb rezeki kawen ka dpt sambung belajar. Bab duit nie smp bila2x fikir pon takkan ada kn? Tp kita usaha sendiri la.

Kenapa nk sambung? Kalau kita belajar management kita akan ada satu tahap di mana org panggei "self actualization" atau kepuasan diri. Kita akan rasa puas bila satu tahap atas dari orang kn. Satu lagi belajar nie sampai bila2x pon takkan abis.

Mungkin lepas belajar nie rezeki lain akan dapat. Kalau tak berkubur la ijazah yg aku dpt UUM tuh. Kita nk jugak tgk sijil kita nie berguna kn? Dari menunggu jer keje yg sepadan dengan sijil yg kita ada. Bukan aku tak bersyukur cuma bila underpaid nie rasa stress hari-hari. Loan belajar tetap kena byr kn? So, dengan gaji underpaid smp bila nk abis kn?

Boleh difikirkan sama ada nk sambung MBA or ACCA or else amek Degree in Accounting. Tp dlm negara sudahla sebab terkurang pandai sket. Sebelum nie aku dah ada BBA tp utk nk upgrade ke jawatan Akauntan kena ada ijazah akaun. So, nanti lepas kawen la fikir. Nanti yang dikejar tak dpat yg dikendong berciciran kn? 

Bila kita dah niat yang baik mesti boleh jadi kn? Insya-Allah semuanya berjalan lancar.

Irina

2 comments:

Followers