Friday, September 7, 2012

7 September 2012, Jumaat

Assalam,

Hari nie cam ada mood sket nk menulis sebab en husband nk dtg sini. Sian kat wife dia kn? Orang cakap la utk awal2x nie bahaya sket naik kenderaan awam macam bas n flight. Yela takut hentakan or krem. Camtuh la. Ntah kita baru rasa pengalaman baru nie ikut jer la apa orang kata.

Kadang-kadang stress sgt okay sebab itu x bleh makan ini x bleh makan. Yang sebenarnya apa pon dah x lalu makan. Dulu kalau suka sgt makan nasi kandaq tgk pon dah nk muntah hijau. Pulak skang nie nk masuk dapur pon dah x bleh sebab bau bawang n semua la. Nk masak apa tah lagi. Larat ke nk lari-lari setiap kali nk muntah bila bau? Paksa jugak la kn? Cakap memang la senang dik non. Tp badan yg merasa nie? Dah la masa nie emosi sgt terganggu sebab husband kite jauh kn? Kena la kuat sket keluar cari food.

Tapi nie suatu pengalaman yang sgt seronok dan kadangkala menyedihkan. Yela saat yg best patut ada suami kn dekat dengan kita. Tapi aku percaya yg ramai pon pjj macam aku. Ada setengah tuh siap husband p berlayar smp 7 8 bulan lagi. Balik jer rumah tgk2x dah siap baby. :P

Sepertimana yg semua orang tahu aku bernikah pada 7 Julai 2012 sudah. Baru lagi kn? Alhamdulillah dikurniakan rezeki awal. tapi aku takmo seronok dlu sebab orang kata 1st trimester nie masih peringkat bahaya. Jadi kena control sket keterujaan tuh. Tp yela dah umuq 30 dah nie apa lagi yg aku harapkan betul?

Alhamdulillah walaupun jodoh aku sampai lambat dari kawan-kawan aku tp dikurniakan suami yang sgt tegas dan bleh bimbing aku. Walaupun kadangkala aku nie degil sket. Yela baru tengah nk sesuaikan diri. Orang kata 3 tahun lebih pon tak cukup lagi nk sesuaikan diri. Yela, dulu kn bergerak solo, nie dah ada orang jaga (walaupun jauh kn).

Alhamdulillah jugak la masa p honeymoon baru nie aku tak alah n mabuk teruk. Risau jugak naik bot/flight/bas/van kn? Mau muntah kalau sekarang pegi nie. Bau food pon masih okay masa tuh. La nie bau apa pon x bleh. Nasi paling sedap kat dunia pon x bleh telan.

Anyway ada apa2x tips tak nk hilangkan tekak yg sgt loya nie? Bila loya tekak tak bleh nk terima food. Ala hampa bayangkan hampa dok tgh demam n tekak hampa rasa x bleh nk telan apa pon. Cmtuh la cuma teruk sket la.

Belum lagi yang sakit pinggang nie. Seb baik la kuat semangat sket. Kalau tak ade asek amek mc jer nie. Tahan sat sebab rezeki dia bg bersama ujian kn? Jadi sabar kejap jer. Insya-Allah kalau ada rezeki baby nanti dpt tukaq blk png kn? Amin. (Doa sama na)

Dah lama x menulis nie rasa syok pulak nk buat diari hari-hari kn? Ala2x jurnal harian gitu. Ala esok2x nie kalau baca tergelak sowang2x. Nie baca entri awai2x masa buat blog nie pon nk gelak guling-guling. Tp Alhamdulillah kekuasaan Allah SWT amat besaq digantikan kekecewaan dan kesedihan dengan suatu rahmat kebahagiaan yang tidak terhingga.

Semoga bahagia ke akhirnya. Semoga aku menjadi bidadari syurganya. :)

No comments:

Post a Comment

Followers