Monday, June 6, 2011

Isi Hati Irina: Antara cinta dan keinginan untuk memiliki, tidak sama!

Sapa pernah tgk citer ayat2x cinta mesti tahu ayat nie....

Lepas tue ada reply,

"Sesuatu yang sangat tepat namun tidak disadari oleh banyak orang. Karna cinta bukanlah sebuah keinginan, melainkan sebuah perasaan. Cinta tidak memiliki tuntutan apapun.."

Terbaikla tapi kn memang tak sama... kadang2x kita confuse dengan perasaan sendiri, sama ada kita suka, sayang atau cinta.... tiga benda yg lebih kurang sama tapi berlainan maksudnya...

Yela mula2x kita mesti suka dengan orang tue kn barulah timbul perasaan sayang dan cinta... tapi bila kita dah suka ngan orang tue mesti kita nk couple dengan dia kn? Masalahnya sekarang dia ada perasaan yg sama ka? Or else dia hanya anggap kita sebagai kawan dia saja?

Bukan sekali dua aku pernah rasa mcm nie. Lepas dia kata dia ada sumone else mula aku rasa tertipu dan aku rasa sgt marah! Padahal bukan salah dia utk jatuh cinta dengan orang lain sebab dia tak pernah declare apa2x pun dengan aku kn?

Kenapa aku rasa tertipu??? Bila ada masalah mesti carik aku, tak kisah la just nk cerita tadi ada awek cun tgk dia... dlm ati aku(bajet ensem la sgt)... then bila keluar mesti nk pegang tgn la... nk peluk la... gila ka apa kn? yg len tak payah la citer... meluat sgt aih...

Memang aku rasa frust bila dia ckp dia ada yg lain, tapi aku sedar yg aku cuma suka kat dia... dlm hati aku tak cintakan dia... cuma teringat apa dia buat kat aku kot yg aku rasa aku berhak bersama dia... memang terluka sgt2x...

Cuba pikiaq dia pilih orang yg dia suka/sayang/cinta, andai kata kita menjadi pilihannya kita takkan menjadi keutamaannya... silap2x makan hati berulam jantung la... sebab kita saja yg beria2x sedangkan hati dia pada yg lain...

Buat apa nk berebut? Insya-Allah Allah SWT menjadi kan kita semua berpasangan.. Cuma kena byk2x sabar... Aku tak nk sama kn diri aku dengan orang lain...

Tapi sepanjang aku mengenali cinta memang tak semua yg cantik dan indah belaka... tapi kita sendiri kena bertolak ansur, berkompromi, jangan pentingkan diri saja...

Siapalah aku kn nk berckp pasal cinta cintun nie... tp setakat yg aku taw kalau satu pihak jer kena dengar ckp memang bala la jadinya... memang la boleh diam sampai satu masa boleh meletup jugak....

Jadi janganlah paksa hati orang untuk menerima kita... biarlah dia terima kita seikhlasnya kita menerima dia....

Aku cinta, aku rindu, Irina...

No comments:

Post a Comment

Followers