Wednesday, April 24, 2013

Sombongnya awal lepas kawen!

Assalamualaikum,

Nie satu hal lagi yang sgt menyampah aku nk reply. Dulu masa baru kawen ade jugak sms macam nie masuk dan aku mls nk melayan. So, semalam dapat lagi sms macam nie. Nasib baik la MW yg bukak hp. Kalau MH yg bukak x taw la jadi apa.

Masalahnya pembuka bicara bukanlah dengan ucapan salam yg manis tp penuh dengan prasangka. Ini boleh menyebabkan isu dah pergaduhan dalam rumahtangga. Padahal bukan salah kita pon. Mls nk bgtaw kat MH nanti jadi besaq pulak. Cukup aku sorang sound sudah.

Perbualan yg sempat:

0124649759 : Sombongnya awak nie lepas kawen

Saya: Sapa nie?

0124649759 : Xbf awak

Saya: Kenapa?

0124649759: Husband ada ka?

Saya: Kenapa nk mintak husband jawabkan ke?

0124649759: Tanya jer pun.

Saya: Silent... Mls mo reply!

Seingat aku xde la ramai xbf pon. Sebab cuma sorang jer aku iktiraf sebagai xbf aku. Haha. Yang lain tuh paham sendiri la ye. Masalahnya bukan aku nie kaki cari masalah cuma cepat percaya semua boya di luar sana.

Mujurlah ada penyelamat aku. Tp memang la sejarah hitam kita sentiasa mengikut kita di mana sahaja kita pergi walaupun sembunyi. Jadi tak perlu sembunyi sebab sejarah tetap sejarah. Move on lah!

Semua dah ada jalan sendiri yang telah direncanakan oleh Allah SWT. Jadi jika kita pernah dikecewakan percayalah Allah SWT akan menggantikannya dengan yg berganda lebih baik dari sebaik-baik manusia. Kita siapa nk pertikaikan soal jodoh, pertemuan, ajal dan rezeki?

Just move on with your life please. I have my own life and family. I love my family and my coming cutiepie. So, just let go the past.

That's it for now. Wslm.

Irina

p/s: sapa nk call cuba la call nombor di atas sebab aku boh nombor betul. haha. Padan la muka ye. desperate sgt kn? I'm trying to live in peace and positive. :)

No comments:

Post a Comment

Followers