Thursday, March 28, 2013

Teringat kisah ...

Assalam,

Teringat masa dok kat kuartes di Putrajaya dulu. Tak la lama sgt dalam bulan 11 or 12 last year kot. Sebelum aku dpt tukar.

That day En Fasya mai Putrajaya jumpa bini kesayangan dia nie. Yela cek dah x larat nk berulang blk sana. Haha, padahal dia jer dok mai Putrajaya. Lebih privacy katanya. As you know he stayed with his parent. 

Then satu malam dia nk p tgk bola kat mamak then dalam 12midnite dah ready nk keluar. Macam besa aku dah lena dah la. 

Masa dia nk keluar tuh dia rasa macam x sedap hati nk tinggal aku sorang-sorang. Lepas bukak pintu depan dia rasa semacam jer.Then dia tutup n masuk balik tgk aku tdoq lena. Pastu dia dok sebelah aku ja. Then bunyi ayaq dlm toilet. Dia mula la risau sebab td sebelum nk keluaq dia mandi dulu n dah tutup ayaq rapat. Dan yg peliknya sebelum tuh x dengar anything pon.

Then dia brani kn diri g toilet jugak bukak semua lampu la. Then dia just masuk toilet n tutup. Tak taw la apa lagi dia buat. Lepas tuh dia x jadi keluaq tinggai aku. Memang dia x bgtaw la kat aku sebab aku dok umah sowang2x lepas dia blk nanti. 

Aku dah taw pon lepas sekian lama. Masa tuh mula aku dah fikir bebukan. Bukak ayat yasin tiap kali blk rumah. Baca ayat kursi sebelum masuk rumah. Maybe sebab rumah pon dah kosong kot dia ingat xde org duduk kot. Sebab lagi 2 blk tuh kosong lepas 2 org berpindah keluar. So memang aku stay sowang jer kat umah tuh.

Lepas tuh dengar lagi tp lepas aku baca Al-Quran almost everyday after Maghrib till Isyak bunyi dah xde. Time nie aku rasa jgn la dtg period sebab aku akan jd sgt takut.

Tp alhamdulillah aku pon dah dpt berpindah tgk muka encik Fasya hari-hari. Haha. Takut jugak kekadang bila dia in cloudy mood. Yela mayb masalah tempat keje kot. 

Tp biasa la kn sedangkan lidah lagi tergigit kn? Jgn cili burung dah la. Haha.

Nie nk masuk rumah baru kena bykkan baca Al-Quran utk buat pendinding kn? Yela rumah baru, barang semua baru, n nk sambut orang baru jugak boley? Hiks.

Nanti la esok nk update picture yg amek masa celebrate belated birthday Echah n becoming birthday abah. :)

Love myself, my husband, my cutie rasberry, my parent, my siblings and all my beloved friends.

Wslm.

Irina

No comments:

Post a Comment

Followers