Monday, August 8, 2011

Isi Hati Irina: Hentikan laman gosip, sebagai menghormati Ramadhan...

Lagi-lagi laman gosip jugak yang korang pilih nk baca kn? Cuba cari berita ke apa ka baca... barulah ilmu pengetahuan tua meningkat dari dosa kita yang meningkat!

Ye, biaq orang kata aku katak di bawah tempurung ka what eva! Sebab aku awal2x lagi band tgk melodi, fuhh, dan sebagainya yang selalu membuka aib orang lain jer. Haih, bulan posa pun dok cari aib orang, tak paham aku! Aku taw sebabnya orang cari bahan bacaan macam tuh, sebab orang sukaaaaaaaaaaaaaaa membacanya! 

Tak percaya?? Cuba tgk traffic utk blog gosip? Hah bukan aku nk suruh orang baca blog aku yea! tapi seriusly, masuk macam air! Ye, aku memang salah sorang pembaca nya dulu, tapi aku dah naik menyampah sgt2x pasal dok cerita abis dalam kain orang lain. Sebab dia terkenal?? 

Cuba hampa fikir balik, depa tue sama macam kita jugak. manusia biasa yang tak terlepas buat salah. Ntah la terpulang kepada pendapat masing-masing. Kita berpuasa dan beribadat untuk mendapatkan seberapa banyak pahala dan keredhaan dariNya, tapi mulut dok berckp pasal orang sana sini. 

Buka la minda tuh sama. Yang stesen radio n tv nie pon kadang2x tak reti nk hormat bulan posa. Ade pulak dok buat panggilan arang kat orang! Memang aku taw nk kekalkan pendengar. Tak boley ke ubah benda lain. haih! Nk ubah stesen radio pon tak boley sebab orang punya kete. Haih!

Ada orang kata, "aku baca saja pon, bukan aku fitnah orang tuh!"... Okay aku cabar korang baca tapi jgn bercakap pasal gosip yg hampa baca. Or suh kekawan hampa baca. Cuba la buat aku nk tgk!

Berkali-kali dalam ceramah kita dengar yang fitnah itu lebih besar dari pembunuh!

Sekadar mengingatkan dosa kita dengan Allah SWT, insya-Allah dengan berkat kesungguhan kita akan perolehi, tetapi dosa kita sesama manusia nie?

Tapi aku nie siapalah kn nk menegur orang-orang lain kn? Ilmu pun kurang kn? Jadi aku belajar utk mencari ilmu yang lebih baik dari membuat kerja-kerja yg tak berfaedah. Ikutlah kalau masih nk baca silakan. Bagi aku, sudahla!

Wa'alam

No comments:

Post a Comment

Followers