Thursday, September 5, 2013

Tini & Hanim (Sekolah Kebangsaan Genting 1989 - 1994)


Assalamualaikum,

Morning love...

Nie gambaq yg ditangkap masa majlis konvo baru nie. Dari kanan yg bertudung biru Hanim, Me & Wan Nur Kamar (Staf PBU). Nie adalah gambar kami (Hanim & Me) setelah hampir 20 tahun lost contact. Dunia nie kecik kn? Kebetulan kami bekerja di bawah satu bumbung. 

Kami bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Genting, Simpat Empat, Balik Pulau Pulau Pinang dari tahun 1989 hingga 1994 (UPSR). Lepas tuh semua bawak diri masuk asrama dan lain-lain.

Aah saya sgt kembang di situ sebab saya dah masuk 31wk... :)

Hope this friendship will keep forever. Amin.

Love Love Love

Sekian, Wslm

Irina (Tini)

Wednesday, September 4, 2013

Tanggal 31 Ogos 2013 - Finally move to SarangHeo!

Assalamualaikum,

Isk patutnya wordless tapi kalau x menulis rasa macam x syok pulak. Biaq la kn sapa yang sudi nk membaca bebelan di pagi rabu nie. Hahaha...

Sepatutnya entri nie sebelum entri konvo tapi tadi pagi macam agak sibuk jadi tempek gambaq n boh caption sket jer. Mls nk beletiaq panjang-panjang.

Hari Sabtu, 31 Ogos 2013, Malaysia telah melakar sejarah kemerdekaan ke 56. Dan pagi tuh nampak MH sibuk mencabut segala wayar PC dia yg mana memang kalau dah cabut so memang dia dah ready nk pindah la. Cuma dia x cakap apa-apa pon. Dia cabut dan bersihkan habuk-habuk dah masukkkan dalam kotak. Macam besala i tengok jer dia nk suruh buat apa. Bukan malas tapi karang dia marah pulak kacau dia.

So, lepas lunch macam tuh dia soh siap nk angkut barang. Apa lagi rasa macam nk melompat pon ade. Barang-barang baby AS pon dah siap packing dah. :)

Then di hari sabtu memang sgt memenatkan sebab nk melipat 2 beg plastik hitam masuk dalam almari yg mana memang x cukup. So, separuh decide nk buang pastu kena marah sebab boley pakai lagi. Tp dah x muat mana nk letak kan. So, dia janji nanti belikan rak berlaci untuk baju-baju lain. Dan juga satu almari kecil untuk baby AS. Hurmm, tengok sayang belum keluaq lagi papa dah manjakan kamu... huhu... cemburu betul...

Then on Sunday pon sama jugak dari pagi sibuk mengemas dan sgt penat okay. Yela MH tue cerewet dan i nie kalau x larat memang x buat punya. Yela nk angkat punggung pon dah berat. Gambar-gambar memang belum ambil lagi sebab bersepah dengan beg plastik hitam lagi. Yang sekarang belum settle adalah 3 beg plastik hitam kasut-kasut dia. Mana nk sumbat pon tak taw. Huhu. Tue yg nk bundle nie. Yela kalau beli pon almari kasut 10 pintu belum tentu cukup okay!

Selepas hari-hari memenatkan so rasa macam puas dok rumah sendiri... Nk buat apa pon suka hati. Yang belum complete adalah dapur. Jadi, makan roti jer hari-hari... Mana la ai x kuruih... Sian bby... '

Then on Monday kami ada preparation konvo so lepas p checkup perut i masuk ofis sat tunjuk muka then g hotel pulak. Then p Balik Pulau tengok rumah yg nk dibeli. Hurm... X berkenan sebab bukak pintu nampak belalai gajah... My husband very sensitive... So, end up x jadi beli la walaupun pun harga di bawah market value...

Then g teman mak g pasar beli barang-barang dapur sebab memang rutin teman mak seminggu sekali beli ikan, ayam n etc... Then singgah Tesco beli barang utk rumah pulak... Pergh memang penat x terhingga la... Yela esok awal pepagi dah kena g klinik n hotel (konvo).

So, dah settle konvo semalam n checkup pon okay... Syukur Alhamdulillah everything goes smoothly... :)

Mybe this Saturday barang-barang seperti tilam bagi 2nd bedroom n sofabed akan dihantar oleh Cavenzi. Tengok bgs tak semuanya dari Cavenzi taw. Haha. Boley jadi duta camni... Nanti dah complete br ai amek gambq na...

Then br nk settle dapuq pulak... Isk barang baby AS dah complete (beli sket jer dulu) cuma barang mama dia jer belum. Sejak pindah nie hari-hari balik keje dia bertukang okay... Boh tempat sangkut baju dalam bilik, tempat towel dlm bathroom n selak pintu... Hurm... Huhu...

Kita tengok dia pon penat... Bgsla la tgh excited so biarkan... :)

Okayla sampai situ dulu bebelan ai.... Haha... Love you all!

Sekian, Wslm.

Love Love Love

Irina

Wordless Wednesday: Konvokesyen Politeknik Balik Pulau ke-3

Assalamualaikum,

Less word more picture...

Majlis: Konvokesyen Politeknik Balik Pulau ke3
Tarikh: 3 September 2013
Tempat: Hotel Bayview Georgetown, Penang

Ibu Bapa mengambil tempat.

Nie carpet merah ke pentas utama

Flower Arrangement by Botanical Garden. Simple, clean n nice!

The Voice (Student Poli) menyanyi lagu "Sahabat" Najwa Latif. Meriah sgt!

Terpaksa makan di Bilik VIP. Huhu, tak kenyang sgt dan dessert combine tradisi dan modern. Yang paling sedap adalah Moist Black Forest Cake. Siap ada yg bagi bahagian dia lagi. :)

Me in 31wk. Sebenarnya warna baju membuatkan daku nampak kecik. :)

Okay hari nie kerja dengan sgt lemaunya sebab 2 hari x bekerja sebab sibuk dengan Konvo. Padahal org lain yg handle.. :)

Okayla, sekian, Wslm.

Love Love Love

Irina

Thursday, August 29, 2013

Alhamdulillah.... :)

Assalamualaikum,

Syukur alhamdulillah sayang mama dah masuk 30 minggu. Cepat kn masa berlalu. 

Lately sayang mama nie asek mengeras jer bila malam. Papa pon naik risau tapi papa cakap myb sayang dah besaq tp perut mama nie kecik sgt nk bergerak kn? Myb ada betulnya.

Hari nie g scan perut and surprise sayang mama dah 1.3kilo. Yela semua tegur perut mama nie kecik kn? Betul kn kata papa... Ala siannya anak mama nie tak bebas bergerak ye... :)

Scan semuanya okay dan sayang pon memang dah duduk di laluan yang benar... Alhamdulillah... :)

Dah habis jer doktor tanya u dah cucuk kancing gigi dah? Aku confidencenya dan laju-laju jawab, Dah! Berapa kali? Dalam hati mula la gelabah puyuh, errr bape kali nk kena cucuk nie? Hurm, sekali masa 5 month.. Okay, harini u kena p cucuk sekali lagi, kata doktor yang tak garang lagi comel (Dr Cathy). Wa.... i hate soooo much jarum.. Tp demi dia ku redah jua... Dah la papa gtaw x bleh teman sebab hari nie ada kursus dan balik lewat... Takpe next week papa dah amek cuti untuk temankan g klinik check perut pulak... :)

Aku pon seorang yang susah makan ubat dan juga seorang yang takut dengan jarum tapi aku percaya apa yang doktor bagi nasihat dan ubat-ubatan adalah untuk kebaikan kita. So, yg bg alasan memacam tuh tak mau cucuk la, tak mau makan ubat dan harapkan supplement lain la if lepas nie sakit tanggung sendiri lah ye. Hampa semua lebih percayakan orang yang tiada kelayakan dan sembarangan dari nurse yang belajaq pasai ubat bertahun-tahun. 

Even masa mak-mak kita dulu pon dengar jer cakap doktor dan nurse sebab dlu tak banyak supplement lain kn? Alhamdulillah sihat jer kita sekarang nie. Takut tengok anak-anak sekarang nie banyak dapat penyakit sebab makan ubat tak nak, cucuk tak nk sebab syubhah katanya n memacam la alasan. Kena rujuk pada yang pakar dan jangan percaya media bulat-bulat sebab orang boleh tulis apa sahaja ikut pendapat dia. 

Kalau esok jadi apa-apa tanggung sendiri dan jgn cari klinik hospital, p cari orang yg arif lagi bijaksana memberi pendapat tuh.

Sebagai orang yang kurang ilmu bab perubatan aku memang bergantung dan mematuhi sepenuhnya arahan doktor dan nurse. Tp aku cuma amek jugak extra supplement macam pil kalsium sebab aku memang alergic dgn susu dan doktor pon suggest makan pil kalsium. Jgn dok paksa diri telan susu satg muntah. Kalau tak bleh makan ubat or anything bgtaw doktor depa ada cara lain. 

Macam aku sendiri dah masuk 7 month , mai balik mual bagai dah nie. Macam awal-awal pregnant dulu. Telan ubat pon nk muntah tp tahan kan jua, nasi pon x berapa lalu nk telan... tengok pon nk muntah... malam x berapa lalu nk makan... tue suruh husband stanby roti wheatmeal kat rumah. Tp kekadang x makan jugak. husband pon naik risau. Tp siang memang melantak makan memacam... Tak sampai sejam dah lapar... :)

Tapi kalau ikut hati mati kn? Jadi ingat sama kat dalam perut nie taw. So, makan banyak di siang hari... malam bancuh air jer cukup. :)

Eh, dah panjang pulak bebelan hari nie. Excited sgt tgk baby mama tadi... walaupun pada hakikatnya tgn nie masih lenguh kena cucuk kancing gigi. 

Semoga semua yang kita rancangkan dipermudahkan olehNya. Insya-Allah. :)

Sekian dulu, Wslm

Eh ada sikit lagi nk tambah nie.. myb sabtu nie nk g tgk rumah kot... perancangan nk beli satu lagi... Semoga dipermudahkan urusan... :)

Love Love Love

Irina

Wednesday, August 28, 2013

Semuanya untuk dia, mama jeles!

Assalamualaikum,

Bertuah la kamu nie sayang, papa dah melebih-lebihkan kamu dari mama nie. Oh sgt jeles okay! 

Nie baru sebahagian dari barang-barang yg telah complete dibeli untuk si kecil mama nie. Tp baju x byk pon cuma 4 helai jer newborn, stokin tangan kaki, topi, napkin, dan peralatan nk bawa ke hospital jer. Yg rumah belum beli lagi. 

Lain-lain keperluan macam baby cot(katil), stroller, car seat pon belum beli lagi. Rasanya boleh tunggu dia keluar baru beli kn? 

Untung la awak sayang oi! Papa cakap, "Lagu mana pun untuk dia..." 

Nie masa awal-awal g shopping hari tuh, mujurlah AEON ada buat sale 20% kira okay la harga. Walaupun dah tahu si kecil dalam perut mama nie tetap beli dua-dua warna. :)

 
Yang nie mama pun tak tahu papa beli. Yang taw papa bawak balik rumah jer. Pagi ahad tue papa macam biasa hilang g Ropewalk (rutin setiap hujung minggu) sowang-sowang (mana pernah ajak mama sebab g naik motor katanya senang parking) then tetiba nampak dia bawak balik tilam tebal nie. Isk kalau yea pon survey n tanya la dulu menteri kewangan ni kn? Haha, nasib baik memang murah pon. Yang penting tebal tuh dalam 3 inci gak. Tengok sayang papa p mana pon tak penah lupa nk belikan something untuk sayang. Mama cemburu lagi. :P

Hari tuh mama ada bincang dengan papa nk belikan romper untuk sayang. Then papa suh mama survey apa lagi dengan sepantas kilat jari mama yg runcing nie gagah mencari. Akhirnya mama beli Romper Carter 5 in 1 dan Cotton Tight dengan harga yg murah. Penat survey taw. Dalam online org jual romper nie RM30++ dan Tight pon RM30++. Sy dapat both plus postage tak sampai RM60. Itu gunanya Menteri Kewangan. :)

Nie pon kebetulan memang plan nak beli sebab tengok harga kat MumNBaby boleh tahan mahal dia. Untuk Avent Newborn Set & Breast Pump memang harga RM200++ setiap satu kat situ. Tp both item ican get for only RM300. Murah kn? Then beli skali Avent Nipple Cream skali sebab dah alang-alang beli kn? If nk tahu beli kat mana bleh email or sms saya okay. Detail ade kat tepi blog tuh. :)

Mujur la papa treat mama dengan menggantikan kancing gelang dah patah dan sehelai lagi jubah. Biarlah tak romantik tapi penyayang kn? Hahaha. :)

Isk kalau nanti ada masa saya amek gambar satu-satu untuk jadikan panduan persediaan untuk ibu-ibu yang bakal menimang cahaya mata. Yela senang sket tunjuk gambar kn? Buat senarai pon bukan semua yg penting pon kn?

Love Love Love

Sayang already 30week. 

Sekian, Wslm

Irina

Tuesday, August 27, 2013

Kahwin? Bahagia?

Assalamualaikum,

Siapalah saya nk bercerita pasal kebahagiaan selepas kawen nie kn? Baru setahun jagung jer pengalaman saya berbanding orang lain yang dah berpuluh-puluh tahun kawen kn?

Cuma tak semua yang kita impikan sebelum kawen akan kita dapat. So, if you expect you will live happily ever after baik jangan kawen okay.

Yup, seharusnya perkahwinan adalah sesuatu yang membahagiakan sebab tuh bila ada masalah semua orang akan cuba lari dan keluar dari masalah. Faham sendiri lah ye.

Kita expect husband kita akan dengar dan menurut apa yang kita nk. Yes, sebelum kawen myb dia boleh tunaikan semua permintaan kita walaupun merepek-repek. Tp lepas kawen mungkin tak semuanya dia boleh bagi/buat. Jadi mungkin akan rasa kecewa dengan pasangan kita. Hurm, jangan bandingkan husband kita dengan husband orang lain.

Mungkin rezeki dia lebih kat kewangan tapi ada kekurangan masa untuk bersama keluarga. Ada yang sentiasa bersama susah dan senang tapi cuma tak mampu nk makbulkan semua hasrat/permintaan kita. Tapi cuba kita renung balik masa dia habiskan menghantar dan menemani kita di klinik semasa sakit/mengandung/anak sakit dan sebagainya.

So, pls stop comparing. Sepatutnya bila kita tengok orang lain happy kita doakan kebahagiaan dia bukan nya dengan mendoakan yang tak baik. Contohnya bila orang kongsi gambar dan saat gembira bersama pasangan kita mulalah berkata ala baru kawen kot memang la macam tuh... cuba tengok nanti dah bertahun... Cuba la bare in mind doakan semoga kasih sayang mereka berterusan sehingga jannah. Salahkah mereka? Dah sah pon bukan boypren/gelpren berpeluk sakan.

Susah otak orang melayu kita nie selalu mencari kesalahan orang lain. Update gambar salah, update status salah... Cer doa yang baik-baik. Insya-Allah tenang sikit hati tu bila kita sentiasa berdoa untuk kebahagiaan orang lain.

Jangan cemburukan kebahagiaan orang lain dan cuba tengok apa yang kelebihan yang ada pasangan kita yang orang lain takdak. Nie husband banyak duit pon nk curi masa berdeting pon susah. Belum lagi nk mintak temankan g shopping, hantarkan ke klinik dan anak sakit pon kena p hantaq sendiri. Ada yang drive sendiri g hospital sebab nk beranak.

Awalnya memang sgt seronok la sebab bila hari-hari istimewa semua diraikan dengan penuh romantik lah. Kalau setahun ada berapa kali sambut kn? Birthday, Anniversary perkenalan, Anniversary pertunangan, Annivesary pernikahan/pertunangan dsb... Hadiah pulak memang semuanya hebat belaka la kn sebab duit bukan lah menjadi masalah kepada pasangan anda. Amat bertuah lah badan si dia kn?

So, kita nilaikan sendiri pasangan mana yang kita nk dan kita pon kena jadi yang terbaik jugak. Bukan nk pasangan yg hebat tp diri sendiri pon kena hebat dan terbaik. So, saya memang mencari yang biasa-biasa sahaja sebab saya pon bukan seorang yg hebat tp masih belajar untuk menjadi isteri yang terbaik untuk dia.

Cuma semua yang kita nak tak semuanya kita dapat. Saya pon masih dalam proses untuk mengenali pasangan saya. Perbezaan pendapat memang selalu dan tak dinafikan. Bila sorang panas sorang lagi kena sejuk. Tp macam saya cakap di awal tadi siapalah saya nk berkongsi pendapat pasal perkahwinan nie.

Sekarang saya sedang ajar pasangan saya untuk manage kewangan dia sendiri. Bagi saya duit dia, dia kena pandai manage sebab lepas nie dah bertiga jadi perbelanjaan semakin meningkat. Saya menjadi seorang yang sgt kedekut untuk berbelanja walaupun untuk membeli barang keperluan sendiri sebab menyimpan lebih penting. Saving untuk diri sendiri pon penting jugak.

So, sama-sama membantu dan yang penting komunikasi dengan pasangan. Tak dinafikan lelaki nie ego bila bercakap bab duit nie tapi pelan-pelan la bercakap. Di awal-awal nie la kena buat plan sebab nanti dah berkurun kawen memang susah nk bercakap dah. Bab duit nie memang slalu jd punca gaduh kn?

Saya bg pendapat pasal buat bajet, saving ASB, Tabung Haji, duit kecemasan, travel dsbnya. Ala bukan kena saving sampai beratus pon sebulan. Ikut kemampuan la kalau mampu RM10 pon boleh kn bg setiap akaun. Esok akaun anak pulak. :)

Insya-Allah semua yang kita rancangkan akan jadi lebih teratur.

Cuma mind-setting kita dah mula kena berubah. Semoga dipermudahkan rezeki untuk kita semua, Amin...

Sekian dulu, Wslm

Irina

Ketika manusia mati kelak maka terputuslah semua amalannya kecuali 3 perkara: Ilmu yang bermanfaat, Anak yang sholih dan Sedekah amal jariyah.

Assalamualaikum,

Sharing

Sabda Nabi S.A.W. : Idzaa maatal insaanu inqotho’a ‘anhu ‘amaluhuu illaa min tsalaatsin ‘ilmin yuntafa’u bih, wa waladin shoolih, wa shadaqotin jaariyah. Maksudnya, ketika manusia mati kelak maka terputuslah semua amalannya kecuali 3 perkara: ilmu yang bermanfaat, anak yang sholih dan sedekah amal jariyah.

1. Ilmu yang bermanfaat.

Insya-Allah berusaha untuk belajar dan berusaha untuk menjadi lebih baik.

2. Anak yang soleh. 

Insya-Allah. Soon dah nk jadi seorang mama. So, dah kena mula belajar asa keibubapaan dan kena bermula dari sekarang untuk memperbaiki diri sendiri sebelum nk mendidik bakal anak-anak. 

3. Sedekah amal jariah.

Tidak hanya di bulan Ramadhan. Di mana sahaja yang memerlukan beri setakat yang mampu. Insya-Allah rezeki kita takkan terputus walaupun di saat kita kekeringan. Ada jer rezeki akan dapat walaupun bukan dari segi wang ringgit tetapi bentuk lain kebahagiaan, kasih sayang, dan penghargaan. :)

Jadi kalau sesiapa yang berminat nk bersedekah cara yang paling mudah dengan menderma telekung, sejadah dan Al-Quran yang mana setiap kali orang guna mudah-mudahan kita pon dapat pahala sama.

Cuba search nama Fauziah Hamidon di facebook. Dia buat telekung untuk kegunaan harian dan juga untuk didermakan. Jadi kalau rasa berminat nk derma tapi tak tahu di mana contact jer Kak G dan cakap nk derma telekung. Dia boleh carikan tempat untuk didermakan. Just bayar jer duit untuk telekung then kak G akan tlg jahit dan carikan tempat untuk menderma telekung. Tapi kalau ada yg berminat untuk dijadikan telekung harian, hadiah dan sebagainya pon boleh. Just search kat fb Fauziah Hamidon.

Insya-Allah walaupun tak banyak sikit pun jadilah kn untuk bekalan di sana.

Sekian, Wslm

Irina

Friday, August 23, 2013

MumNBaby (Car seat, Stroller & Baby Cot)

Assalamualaikum,

Hari sempat la pergi survey dengan MH dekat MumNBaby kat Macalister Road, Penang harga untuk car seat, stroller dan baby cot untuk AS then nie antara yang berkenan di mata dah hati.

I nampak car seat yang nie memang nice la n harga pon sgt nice la. 

Price dalam RM700++ ada 20% diskaun. Kira sendiri la ye. Tp tgk memang sgt selesa la utk baby kn?


Tp MH ternampak brand F nie walaupun masa tuh di dalam karung sanggup bukak nk tgk. Memang cantik dan selesa kot. Harga dlm RM500+++ lepas diskaun. Isk papa dia yg excited tuh.



Then untuk baby cot kami dah agree nk cari jenis yg macam nie senang nk lipat simpan n ada lagi yg dalam tuh ble buat travel kn? Tak nk jenis kayu. Tp nk decide color jer. Tp color nie pon nice jugak kn? Esok kalau dapat lain jantina boley guna kn? Haha. Lebih kurang RM390+ lepas diskaun.

Cuma stroller jer belum decide nk pilih yg mana sebab ada yang 3 in 1 iaitu stroller, car seat and baby carrier ada sales RM1000. Macam menarik tapi bak kata kawan-kawan awal lagi nk beli sebab bukan nk berjalan pon. Ada yg dah masuk 6-7 bulan br beli. Ada yang x guna langsung pon ada sebab baby dah boleh berjalan on 8 month. Isk. Takpe bajet dulu kn?

Nie cuma perancangan ada rezeki lebih apa salahnya kn? Memang la superduperexcited kn? Tp kena berhemah jugak n saving jugak sebab kita x taw lagi lepas nie myb pakai duit lagi byk kn?

Isk AS nie macam taw jer mama tgh plan hadiah utk dia... Haha. Comel jer la dia nie walapun dok dalam perut mama yg comel dan muncet nie. :)

I'm on 29wk+. Syukur Alhamdulillah. Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah SWT. Amin

Sekian, Wslm.

Love Love Love

Irina Mama AS

Thursday, August 22, 2013

Welcome Ali Iskandar (Juju&Gee)

Assalamualaikum,

Pada 11 Ogos 2013 lepas saya terima lagi sorang anak menakan iaitu 2nd baby boy from Juju (My Beloved Cousin).

Tapi masa tuh belum update sebab belum taw nama lagi n hari nie baru dia p daftar nama boboi yg gebu nie.

Nama: Ali Iskandar Bin Afenzi
Nama Ayah: Afenzi bin Abdullah
Nama Ibu: Rosjunaidah bt Roslan
Tarikh Lahir: 11 Ogos 2013 (4 Syawal 1434)

Alhamdulillah dipermudahkan kelahiran kepada kedua sepupu yang gojes itu. Hari tue si adik nie si kakak pulak. Lepas nie kami 3 beradik pon sama la kot sebab semua due dekat2x. 

Okay layan la gambar anak buah i yg mulus dan gebu nie. Welcome hero pulak. :)

Tahniah kepada my dear cousin Juju dan Gee!

Nie masa fresh lagi keluar. :)

Nie da hari ke 12. Baby Ali. :)

Ali Iskandar bin Afenzi 

Nie dia Ibu dah Ayah kepada Arsyad Rifaei dan Ali Iskandar. Tahniag kerana dah ada 2 boboi. :)

Nanti Maklong Tini dengan Mamu Sya p melawat ye. :)

Love Love Love

Irina

Wednesday, August 21, 2013

Kalau tulis blog tapi privatekan baik jangan tulis!

Assalamualaikum,

Semalam tengok Entri Jameela kot kat TV Al-Hijrah kot ada la depa panggil 2 blogger yang sgt famous di Malaysia sebab hit depa memang tinggi. Siap boley jadikan blog sebagai punca pendapatan kot. Ala hampa taw-taw sendiri la ye.

Okay semua yang tulis blog nie ada tujuan sendiri dan bukan semuanya nk cari glamor yang kena boh gambaq muka or update video hari-hari. Banyak yang nk luahkan perasaan, kongsi pengalaman, bagi pendapat dan ada yang suka update cerita dia hari-hari (makan kat mana, hari nie pakai baju kaler apa, tempat depa p n etc).

So dari situlah orang tu nk glamor ke tak. So, jgn andaikan semua tulis blog nie nk famous jer. Sorry ye i tulis blog for a reason not toward glamor.

Tapi cara org glamor cakap nie memang agak arrogant kn? Ewah? Yela ada yg tulis baru setahun pon dah glamor mengalahkan orang tulis 4-5 tahun. So, what? Ada aku kesah.... Takde makna jeles sebab derang dah femes sebab depa dah xde privacy dah semua orang dah kenal. At least aku hanya dikenali oleh orang-orang tertentu sahaja. Org luar yg baca cuma kenal aku sebagai Irina. Ada yg siap sms tanya Pn. Irina, Ms Irina, Cik Irina @ Irina. Tersenyum kejap. :P

So ada sesetengah tue memang buat private blog dia hanya utk orang-orang dia kenal sahaja. Tue mungkin sebab nk luahkan perasaan or memang untuk peribadi dia. Suka hati dia la kn?

Bagi aku orang nk buat blog sebagai diari ka, luahan perasaan ka, privatekan ka, or nk jual barang ka ikut suka la. Sebab memang x semua org tuh buat blog sebab nk glamor kn? Ala mostly yg glamor nie pon sebab lawa dan update gambaq depa hari-hari n update apa yg depa buat. Isk x kose ai. Ikut ada masa update la. Ala blog i bukan femes pon kn?

Itu jerla i nk komen pasal semalam sebab cam x best jer depa komen macam tuh. Esok hampa semua dah kawen diam ler blog tuh. Nie sebab hampa bujang lagi saja. Takdak masa dah nk update sebab dah bz dengan tanggungjawab di rumah dengan anak. Dapat jugak husband yg memang x suka dedahkan private life kat orang luar. Takkan la part dalam rumah pon nk cerita kn? Hahaha. Kalau dapat laki sporting untung la kn?

So, nk tulis blog kena berpada-pada sebab takut pulak stalker kita taw semua detail kita. So, ikut la atas diri masing-masing kn?

Okay la sampai situ jer dulu n myb minggu nie dah start abiskan angkat barang pindah rumah kot. Semalam tengok dia dah masuk semua baju dalam 2 beg plastik, tinggal lagi balance 1 beg lagi. :)

Semoga semua urusan kita dipermudahkan oleh Allah SWT. Amin.

Sekian, Wslm

Irina


Followers