Wednesday, October 17, 2012

Tak semua org paham

Assalam,

Dah tak reti nk bagi tajuk dah cuma aku nk luah sket ape aku rasa lepas kejadian tue.

1. Aku rasa berat dah nk like page/status cerita pasal hamil, maksudnya aku blm stabil lagi.

2. Aku tak boleh nk baca permasalahan org2x mengandung kat status fb/twitter rasa sedih jer. Nak tekan like sorry la buat masa nie. Aku cuba mengelak utk buka fb sekerap dulu.

3. Aku tak kuat lagi nk menggoogle pasal gugur dan boleh tak mengandung lagi. Insya-Allah kan rahsia Allah SWT tuh.

4. Nak bgtaw kat sedara mara sepupu sepapat kekawan suma la pasal benda nie. Yela soon or later org akan tanya cuma cane aku nk handle eh? Takkan sorang2x aku nk explain dari awal smp akhir kn? Yg akan aku kerap dengar "Eh ko jatuh ke?" "Buat kerja berat eh?" Soalan tuh jer dah byk aku dengar walaupun jumlah org tahu sedikit. Sebab soon adik aku dua org tuh nk kawen confirm ramai tanya.

5. Aku rasa sedih lagi bila dok dlm bilik sorang2x waktu malam tgk toilet. Masih teringat. Takut pon ade.

6. Berani tak nk mengandung lagi? Nie yg doc ckp ade stgh org rasa trauma lagi. Masa kat hospital tak terfikit tapi lepas ber"puasa" bersama ngan sayang baru terfikir. Yela dah rasa doc korek dalam tuh kn? Sakitnya tak taw nk cita. Kalau boleh x mau dah kena. Nauzubillah.

Tue antara aku dok figure out macam mana nk handle. Blur jer dtg ofis tp tak taw cane nk react. Myb dlm sebulan nie dah boleh kuat balik kot kn? Td sembang dengan bos yg sempoi yg pernah jadi macam nie last year dia habaq kata 2 week jer dia posa pastu dah bersama. Cuma tak bg mengandung lagi la.

Insya-Allah aku akan dpt kekuatan  tue. Mudah-mudahan. Amin.

Wslm

No comments:

Post a Comment

Followers